به گزارش پارس نیوز، 

حمیدرضا حاجی ‌بابایی  با بیان اینکه اجرای قانون تنها راه برای رهایی از غول کنکور ، گفت: آسیب‌‌های مزمن تحمیل شده بر آموزش و پرورش کشور از ناحیه آزمونی پر هیاهو به نام " کنکور"، بر کسی پوشیده نیست بی تردید چاره فائق آمدن بر آن را باید در پای بند بودن به اجرای قانون مصوب مجلس در شهریور ماه 1392، با نام "سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی" جستجو کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان را قربانی بی تدبیری خود نکنیم، افزود : البته این ایراد فاحش بر مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رواست که با گذشت بیش از 5 سال از تصویب قانون مذکور، هرگز از اهرم های نظارتی خویش برای تمکین دولت به اجرای مصوبات خود، بهره نجسته است.

وی با بیان اینکه مدرسه فروشی و ضربات سنگین به مدارس دولتی هیولا و مافیای کنکور را تقویت می‌کند، بیان کرد: راهکار مقابله با پیامدهای ناگوار کنکور ، تنها در بسنده کردن به گفتار درمانی و انذار دانش آموزان و خانواده ها از برچسب هیولا یا مافیا نیست.

آموزش و پرورش اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها را جدی نگرفته است؟

حاجی بابایی اظهار کرد: جای این پرسش از آموزش وپرورش به قوت خود باقی است که " شما که به درستی علم مخالفت با هیولای کنکور را بلند کرده‌اید چرا در طول پنج سال گذشته ، هیچگاه اجرای قانون را جدی نگرفته اید؟ و با مدرسه فروشی، خصوصی‌سازی و ضربات سنگین به مدارس دولتی و مبارزه بی امان با مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد آبرویی برای معدل باقی نگذاشتید.

بیشتر بخوانید:

نحوه تاثیر معدل در کنکور هفته آینده تعیین تکلیف می شود کنکور در شرایط فعلی حذف نشدنی است

وی با بیان اینکه هیولا را باید در کسانی که دستی در مدیریت، مدرسه‌داری، تالیف کتب و نفوذ برای جا انداختن کتاب‌های خود دارند، دید، خاطرنشان کرد: هیولای واقعی کسانی هستند که در چاپ هر کتاب درسی و ضمن خدمتی دم خروس خودشان بیرون می‌زند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: قطعا واقفید براساس تبصره "یک" ذیل ماده" پنج" قانون موصوف، آموزش و پرورش موظف به ارائه سوابق تحصیلی داوطلبان در طول سه سال پایانی دوره دوم متوسطه براساس آموزن‌های عمومی و تخصصی هماهنگ کشوری با استانداردهای تعریف شده از سوی شورای عالی آموزش و پرورش بوده است؟ اما دریغ از برداشتن قدمی در میدان عمل!

مدیران آموزش و پرورش به جای ترساندن مکرر مردم از "هیولا و مافیای مهیب کنکور"، به صراحت به جامعه هدف پاسخ می‌دادند

وی عنوان کرد: آیا بهتر نبود مدیران آموزش و پرورش به جای ترساندن مکرر مردم از "هیولا و مافیای مهیب کنکور"، به صراحت به جامعه هدف پاسخ می‌دادند، چرا با معطل گذاشتن این ظرفیت قانونی، بهانه لازم را برای مقصر جلوه دادن آموزش و پرورش در اختیار سازمان سنجش قرار داده‌اند؟

بلاتکلیفی بیش از یک میلیون داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در اثر اعمال سوابق تحصیلی موجی از نارضاریتی را در خانواده‌ها به همراه داشته است

پیش‌بینی سازوکار لازم برای برگزاری امتحانات امن ، استاندارد و معتبر در سه سال پایانی متوسطه ضروری ترین پیش نیاز برای اجرایی شدن قانون و در نتیجه برچیده شدن غول کنکور است

حاجی بابایی با بیان اینکه هرساله بلاتکلیفی بیش از یک میلیون داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در اثر وعده‌های متناقض، گنگ و فاقد پشتوانه مسئولان ذیربط در خصوص اعمال سوابق تحصیلی، موجی از نارضاریتی را در خانواده‌ها به همراه داشته است که قطعا سهم بزرگی از آن پیش از هرکس ، متوجه مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش است، اضافه کرد: پیش‌بینی سازوکار لازم برای برگزاری امتحانات امن ، استاندارد و معتبر در سه سال پایانی متوسطه ضروری ترین پیش نیاز برای اجرایی شدن قانون و در نتیجه برچیده شدن غول کنکور است؛ بدیهی است این گام آغازین را آموزش و پرورش باید بردارد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: تمسک جستن به بهانه‌هایی مانند نبود منابع مالی و فقدان ساختار مناسب برای اجرای این قانون در تشکیلات آموزش و پرورش در حقیقت به منزله گریز از ایفای وظیفه ای است که مجلس آن را بر دوش آموزش و پرورش نهاده است.

وی با بیان اینکه تاثیر مثبت یا مطلق معدل قبل از اجرایی شدن تبصره" یک" ماده "پنج" قانون یاد شده، تفسیری ناصواب و ابتر از آن است که باید با جدیت مانع اجرای آن شد، گفت: مصوبه مذکور را باید یکپارچه دید و از تکه تکه شدن آن در اجرا، بشدت اجتناب ورزید.

مدیران آموزش و پرورش به فوریت استلزامات اجرای قانون را فراهم سازند

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: اگر مدیران آموزش و پرورش به حق دغدغه کم رنگ کردن سایه کنکور بر سر اموزش و پرورش را دارند بهتر است به جای امهال پنج ساله در اجرای قانون، به فوریت استلزامات اجرایی شدن تبصره یک این مصوبه را فراهم سازند؛ لطفا این بی تدبیری را عناصر سیاسی صرف که به همه امور سیاسی دخالت می‌کنند الا پاسخ به معلم و دانش آموز به حساب تحجر و آدم های سنتی، سند تحول و دین نگذارند./

پایان پیام