به گزاش پارس نیوز ، فرهمند در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تمهیدات شرکت واحد اتوبوسرانی برای آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین اظهار کرد: اتوبوس‌ها در ۱۲ نقطه مستقر خواهند شد تا زائران را به اولین خطوط انبوه‌ بر حمل و نقل همچون مترو و خطوط بی آر تی منتقل کنند. بعد از آن هم زائران می‌توانند با استفاده از مترو و خطوط بی آر تی به منزل‌شان یا محل موردنظرشان بازگردند.

مدیرکل بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های مستقر در نقاط پیش‌بینی شده در پایتخت زائران را به ایستگاه‌های متروی اطراف همچون ایستگاه متروی کیانشهر، ایستگاه متروی دولت آباد، ایستگاه متروی جوانمرد قصاب و ایستگاه متروی شهرری منتقل خواهند کرد، گفت: همچنین اتوبوس‌ها، زائران را به ایستگاه‌های خطوط بی آر تی همچون پایانه خاوران، میدان راه آهن، پایانه آزادی و میدان خراسان و همچنین به سمت کهریزک و باقرشهر منتقل خواهند کرد.

فرهمند اضافه کرد: البته در طول مسیر اتوبوس‌ها از مناطق مختلف شهر عبور می‌کنند که این مناطق را نیز پوشش خواهند داد به عنوان مثال وقتی که اتوبوس از شهرری به سمت میدان راه آهن حرکت می‌کند، محله‌های در مسیر را نیز پوشش می‌دهد و زائران را جابه‌جا می‌کند.

وی ادامه داد: اتوبوس‌ها در تقاطع بعثت – فدائیان اسلام ابتدای خیابان فرزانه، در تقاطع خیابان پروین اعتصامی با فدائیان اسلام و شهید غیبی در مسیر شرق و غرب و همچنین در تقاطع اتوبان شهید کریمی و فدائیان اسلام در مسیر غرب و شرق مستقر می‌شوند.

مدیرکل بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اضافه کرد: همچنین اتوبوس‌ها در سه‌راه ورامین، روبه‌روی بیمارستان فیروزآبادی، میدان فرمانداری شهرری، میدان هادی ساعی و میدان امام هادی (ع) و خیابان آستانه روبه‌روی کوچه بغدادی مستقر خواهند شد.

فرهمند با بیان اینکه در روز اربعین از اذان ظهر تا جابه‌جایی آخرین مسافر در خدمت زائران اربعین خواهیم بود، تصریح کرد: دقت داشته باشید که خطوط اتوبوسرانی در کل شهر تهران فعال هستند و شهروندان می‌توانند با استفاده از این خطوط فعال، خود را به مسیر پیاده‌روی برسانند و البته اگر شهروندی بخواهد در میانه مسیر و قبل از استقرار اتوبوس‌های دپو شده به منزل خود برگردد می‌تواند از خطوط فعال موجود استفاده کند.