به گزارش پارس نیوز ، علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران در مورد وضعیت بازار شکر، اظهار داشت: شکر را به نرخ آزاد تهیه می‌کنیم و بر همین اساس نیز قیمت شکر حدود ۱۰ هزار تومان افزایش یافته و از نرخ ۲۴ هزار تومان به ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: قیمت شکر طی ۱۵ روز با افزایش مواجه و به ۳۴ هزار تومان رسید و نکته اینکه با سختی شکر می‌خریم و در تهیه این کالا مشکلات زیادی داریم.

بهره‌مند تصریح کرد: توجه کنید که اگر کمبود کالایی در بازار نباشد، قیمت‌ها بالا نمی‌رود.

تهیه شکر مشکل شده است

وی در مورد روغن هم گفت: در تهیه روغن و سایر کالاها مشکلی نداریم و در حال حاضر مشکل اصلی در تهیه شکر است.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران در خصوص میزان فروش این صنف گفت: با توجه به ایام محرم و گرمای هوا، میزان فروش افت کرده است و علاوه بر آن امسال به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم میزان فروش ما نسبت به سال گذشته بیشتر کاهش یافت.

بحران شکر در بازارهای جهانی ادامه دارد

بررسی بازارهای جهانی نشان می‌دهد که قیمت جهانی شکر از دو ماه گذشته تاکنون افزایش یافته و به سقف سه ماهه خود رسیده است. به طوری که این محصول با شکست مقاومت ۷۰۰ دلار به ازای هر تن، توانست به قیمت ۷۰۹ دلار به ازای هر تن برسد و  توجه همگان را به خود جلب کند.

منوعیت صادرات شکر در هند به دلیل خشکسالی مهم‌ترین دلیل وضعیت کنونی قیمت شکر است. از طرفی تولید شکر در تایلند نیز پایین آمده و همین امر احتمال کاهش صادرات این کشور را نیز مطرح می‌کند. بنابراین برگشت قیمت شکر در آینده نزدیک، دور از انتظار است و باید دید وضعیت این محصول در آینده چه خواهد شد؟