حسین حسین‌زاده، نمایندگان مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به افزایش فروش نفت و اذعان مسئولان به این امر، اظهار داشت: پول‌هایی که در  قالب فروش نفت به کشور وارد شده طی تقسیماتی در حوزه‌های مختلف مصرف و هزینه می‌شوند، به عنوان مثال 14 و نیم درصد از آن به وزارت نفت رسیده، بخشی دیگر به صندوق توسعه و خزانه کشور واریز می‌شود که نحوه هزینه‌کرد هر کدام از این موارد مشخص شده است.

وی ادامه داد: طبق آنچه در مجلس تصویب شده دولت باید 360 همت درآمدزایی داشته باشد که قسمت اعظم این درآمد از طریق فروش نفت و گاز و فرآورده‌ها تامین شده و در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود.

نمایندگان مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت بحث جدایی دارد و بیشتر از طریق جذب سرمایه صورت می‌گیرد، گفت: وضعیت نامناسب معیشت مردم نیز به عوامل مختلف دیگری ازجمله تورم و تحریم‌ها بستگی دارد و صرفا با افزایش فروش نفت نمی‌توان این وضعیت را اصلاح کرد چراکه عوامل دیگری نیز در این مهم تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در حوزه حفظ امنیت غذایی یا کاهش ناترازی بنزین صرفا وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نفت اثرگذار نیستند بلکه به عنوان مثال وزارت صمت نیز نقش دارد لذا همان طور که گفتم عوامل مختلفی در تغییر وضعیت معیشت مردم و کاهش گرانی‌ها اثرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار آن است که دولت توجه ویژه به معیشت مردم داشته باشد زیرا امروز زندگی کردن برای مردم سخت شده است و مردم سخت می توانند از هزینه های زندگیشان بر می آیند.