به گزارش پارس نیوز به نقل از  ایسنا، به‌دنبال گرانفروشی و تخطی از لغو پروازهای چارتری که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده بود، در روزهای گذشته بعضی از ایرلاین‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی لغو مجوز شده و بعضی از مسافران گله داشتند از اینکه پروازهایشان در روزهای آینده لغو شده و تکلیفشان مشخص نیست؛ از طرفی زمانی که قرار است هزینه‌ بلیت به آنها برگردانده شود معلوم نیست و از طرف دیگر برنامه‌ریزی برای سفرهایشان دچار مشکل شده است.

در این راستا ایسنا از سازمان هواپیمایی کشوری، درباره وضعیت مسافرانی که با پروازهای لغوشده مواجه شده بودند پیگیری کرده و محمد محمدی‌بخش -معاون وزیر راه و شهرسازی- در پاسخ به اینکه هزینه بلیت‌های مرجوع‌شده چه زمانی برگردانده می‌شود، گفته بود: اگر از ایرلاین‌ها خریده باشند، بر اساس قانون حقوق مسافر، باید هزینه‌ بلیت بلافاصله برگردانده شود؛ اگر از سایت‌ها و مراجع غیرمعتبر باشد، باید از مراجع ذی‌ربط موضوع را پیگیری کنند.

در این راستا جعفر یازرلو -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- اعلام کرد: پیرو لغو مجوز فعالیت برخی شرکت‌های هواپیمایی در هفته گذشته، سازمان هواپیمایی کشوری به‌منظور جایگزینی روش‌های جدید و تناسب عرضه و تقاضا و خصوصا جلوگیری از ایجاد مشکل برای بازگشت آن دسته از  مسافرانی که از قبل بلیت برگشت تهیه کرده بودند نسبت به صدور مجوز پرواز فوق‌العاده در برخی مسیرها اقدام کرد.

وی افزود: برهمین اساس هماهنگی‌های لازم با سایر شرکت‌های هواپیمایی جهت انجام پروازهای فوق‌العاده به عمل آمد و مجوزهای لازم صادر شد. در این راستا برای دوره زمانی ۲۴ تا ۳۰ خرداد در مسیر تهران- مشهد ۲۸۱ و برای مسیر تهران- اهواز ۱۴۱ مجوز پرواز فوق‌العاده صادر شد.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، مسیرهای مذکور رصد و پایش می‌شوند و در صورت افزایش تقاضا، مجددا نسبت به صدور مجوز پروازهای فوق العاده جدید اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.