به گزارش پارس به نقل از فارس، معاون وزیر راه با بیان اینکه پیش فروش حضوری بلیت قطار های نوروزی از روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه آغاز می شود، گفت: ۶۰ درصد سهمیه قطارها از طریق حضوری و توسط آژانس ها و ۴۰ درصد از طریق اینترنتی به فروش می رسد.

محسن پورسیدآقایی با اعلام این خبر اظهار داشت: قیمت بلیت قطار در آژانس ها، درصدی بالاتر از نرخ بلیت اینترنتی قطار است و در واقع به خاطر خرید های اینترنتی درصدی به مسافران تخفیف داده می شود.

وی اضافه کرد: این رقم بابت حق الزحمه آژانس ها در فروش های حضوری است و در واقع تخفیفی برای خریداران اینترنتی محسوب می شود و این مزیت ایجاد شده تا مردم از مراجعه به آژانس ها خود داری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برنامه زمان بندی فروش حضوری بلیت قطارهای نوروزی که از روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه آغاز می شود بدین شرح است: روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه پیش فروش حضوری بلیت قطارهای محور های شمال، آذربایجان، شمال غرب و قطارهای کمربندی منتهی به مشهد آغاز می شود.

مدیرعامل راه آهن اضافه کرد: پس از آن پیش فروش حضوری بلیت قطارهای محور های جنوب، جنوب شرق، شرق، اصفهان، هرمزگان و قطارهای منتهی به کمربندی مشهد آغاز می شود و بعد از آن پیش فروش حضوری بلیت قطارهای محورهای خراسان شامل قطارهای تهران - مشهد، نیشابور، طبس و خواف آغاز می شود.

فروش اینترنتی بلیت قطار های نوروزی از ساعت ۲۰ امروز با پیش فروش بلیت قطارهای محور های شمال، آذربایجان، شمال غرب و قطارهای کمربندی منتهی به مشهد در پایگاه اینترنتی http: //ticket. rai. ir آغاز می شود.

پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای مسافری نوروزی حدفاصل تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۳، از ساعت ۲۰ امروز شنبه ۲۶ بهمن ماه آغاز می شود.

کاربران برای خرید اینترنتی بلیت قطار، ابتدا وارد سایت اینترنتی سامانه یکپارچه فروش بلیت قطار به نشانی http: //ticket. rai. ir شده یا از طریق لینک « فروش اینترنتی بلیت» در سایت « شرکت حمل و نقل ریلی رجاء» به نشانی www. raja. ir و یا به طور مستقیم با نشانی http: //ticket. raja. ir وارد صفحه مذکور می شوند.