به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، علیرضا فخاری عصر چهارشنبه در جلسه شورای مسکن که با حضور میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دیگر اعضا برگزار شد با اشاره به شناسایی خانه‌های خالی اظهار داشت: بعضی از پروژه‌های مسکن مهر در پرند و پردیس که با هدف جبران کسری برای نیازمندی عمومی مردم در حوزه مسکن ساخته شده، هنوز خالی از سکنه است.

وی با اشاره به علل خالی بودن برخی خانه‌ها در پرند و پردیس افزود: از علت‌های این موضوع، عدم توزیع صحیح مسکن بوده چرا که برخی افراد غیرمسئول در فضای سودا گرایانه با خرید این خانه‌ها در مقاطع مختلف از کسانی که داوطلب خرید این واحدها بوده و جز دهک‌هایی بودند که از تسهیلات استفاده کردند، سبب شدند تا این خانه‌ها جز خانه‌های خالی باشد که باید قانون در مورد آنها اعمال و مالیات دریافت شود.

استاندار تهران عنوان کرد: شناسایی کامل چنین واحدهایی و اخطار کتبی به آخرین مالکان در دستورکار قرار گرفته تا این واحدها در چرخه استفاده قرار بگیرد و از فضای سوداگرانه مسکن فاصله بگیریم.

فخای سپس گفت: آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و پیشرفت پروژه و علت بازدارنده یا کند بودن روند فعالیت آنها نیز بررسی و به دستگاه‌ها دستورات لازم صادر شد.

وی ادامه داد: در استان تهران کمبود زمین داریم و از طرفی جبران بخشی از کمبود زمین از طریق بازآفرینی می‌تواند صورت بگیرد که در تهران و برخی شهرستان‌های اقماری با سازه‌های فرسوده مواجه هستیم که باید در بازآفرینی ساخت و ساز صورت گیرد و سهم تأمین زمین در استان تهران از این طریق جبران شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: از عوامل دیگر عقب‌ماندگی مسکن مربوط به حوزه‌های زیرساختی می‌باشد؛ چراکه بعضی از پروژه‌ها رو به اتمام است و آمادگی لازم برای بهره برداری آنها وجود دارد، منتها برخی سازمان‌ها برای تأمین زیرساخت‌ها تلاش نکرده بودند که به آنها تذکر داده شد و فاصله زمانی در نظر گرفته شده تا آخرین گزارش‌ها را ارائه دهند، همچنین در استانداری نیز از طریق حوزه فنی دستگاه‌های حوزه زیرساختی باید پاسخگویی لازم را داشته باشند.