به گزارش پارس نیوز به نقل از جام جم ، برای داشتن یک شخصیت قوی، محدودیت‌های نامعقول را از زندگی‌تان حذف کنید‌. خودتان باشید‌، فکر، ایده، اعتقادات، رفتار‌، قوانین و ... در نهایت شخصیت مخصوص خود را داشته باشید‌.

مثبت‌ اندیش و خوش‌ صحبت باشید. میزان مطالعه و دانسته‌هایتان را افزایش دهید. هرچقدر بیشتر مطالعه کنید و به زمینه‌های بیشتری برای یادگیری و صرف وقت علاقه نشان دهید، شخصیت قدرتمندتری پیدا خواهید کرد. وقت خود را صرف شکایت از دنیا، غیبت از دیگران و رفتارهای نمایشی و توجه‌طلبی نکنید.

نظرات خود را بیان کنید حتی اگر متفاوت از دیگران باشد‌. چشم‌انداز متفاوت شما به موضوع باعث گسترش روشن‌بینی‌ شما می‌شود. آدم‌های جدید را ملاقات کنید‌، زیرا آشنایی شما با فرهنگ‌های متفاوت‌، افق‌های شخصیت شما را گسترش می‌دهد.

یادگیری، رشد و تحول را بخشی از روند همیشگی زندگی‌ خود قرار دهید. حامی و مشوق دیگران باشید‌. صادق و خوش‌قول باشید. درستی اطلاعاتی را که دریافت می‌کنید بررسی کنید و اجازه ندهید دیگران شما را تحت تاثیر قرار دهند.

خود را از تمام سوگیری‌ها و پیش‌داوری‌‌ها رها کنید. با حفظ آرامش همواره رفتاری مودبانه داشته باشید. با موانع و چالش‌های زندگی خود روبه‌رو شوید و بر آنها غلبه کنید، عقب‌نشینی نکنید، وحشت‌زده نشوید و همیشه به خودتان اعتماد داشته باشید.

فقط آدم‌های واقعا قدرتمند و کسانی که از درون می‌درخشند، می‌توانند رفتاری خوب و مهربانانه با دیگران داشته باشند. به اطرافیان خود عشق بورزید و همیشه با آنها همدلانه رفتار کنید. بی آن که انتظاری از آنها داشته باشید.

مسئولیت‌پذیر و با اعتماد به نفس باشید. تحت تاثیر احساسات‌تان برانگیخته نشوید‌. قبل از حرف زدن یا انجام هر کاری، موقعیت را ارزیابی و از هر گونه واکنش افراطی اجتناب کنید.