به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر،  بر اساس اعلام کاربران، پیام‌رسان‌های داخلی با اختلال در دسترسی مواجه شدند.

محمد احسان خرامید، مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره اختلال در برخی پیام رسان‌های داخلی اظهار داشت: ضمن عرض پوزش از هموطنان به دلیل مشکل پیش آمده این اختلال به دلیل مشکل در شبکه تأمین برق در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت به وجود آمد که سبب شد حدود پنج دقیقه ما قطعی برق داشته باشیم.

وی افزود: بلافاصله همکاران ما در تلاش بودند و مشکل برق رسانی حل شد. در تلاشیم که فرایند فنی که بعد از حل شدن برق را طی می‌کند مرتفع شود و ادامه خدمت‌رسانی از طریق پیام رسان‌های داخلی را داشته باشیم.

خرامید درباره گستردگی این اختلال گفت: این اختلال در حد یکی از مراکز ماست و اینگونه نیست که مشکل سراسری باشد و الحمدالله مشکل حل شده است. دوستانی که فنی هستند می‌دانند بعد از اینکه سیستم برق وصل می‌شود و اتفاق افتاده مرتفع می‌شود، لحظاتی طول می‌کشد تا ادامه خدمت رسانی مانند گذشته انجام شود. همکاران ما در تلاش‌اند این مشکل حل شود و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

او تاکید کرد: در حال حاضر از نظر ما برخی مشکل‌ها حل شده اما چیزی که مردم باید در گوشی‌های خود یعنی اتصال پیام رسان‌ها را ببینند ممکن است تا یک ساعت دیگر به زمان نیاز داشته باشد اما بلافاصله به محض اینکه مشکل برطرف شود ما اطلاع رسانی خواهیم کرد، مشکل فنی مشکلی نیست که از قبل اطلاع دهد بلکه یک دفعه ایجاد می‌شود و ما وظیفه خود می‌دانیم به محض اینکه اطلاعات جدید کسب کنیم اطلاع‌رسانی و شفاف سازی شود.

همچنین شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور طی یک اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشکل ایجاد شده در شبکه تأمین برق، باعث از دسترس خارج شدن برخی از پیام رسان‌ها به صورت موقت گردید که این قطعی برق برطرف شده و فرآیند فنی برای ادامه خدمت رسانی در حال انجام است.