به گزارش پارس نیوز به نقل از صدا و سیما؛ لقمان کیاپاشا با اشاره به استقرار هیئت بازرسی در فدراسیون فوتبال افزود:شناسایی گلوگاه‌های فسادخیز، ارائه راهکار‌ها و رسیدگی و اجرای برنامه‌های کلان در سال ۱۴۰۲ در دستور کار سازمان بازرسی است و  بررسی‌های سازمان بازرسی در سنوات گذشته و همچنین گزارش‌های واصله، از غیرمتعارف بودن قرارداد‌ها حکایت دارد و بر این اساس سازمان بازرسی به موضوع ورود کرده است.

کیاپاشا با اشاره به بررسی قرارداد‌های باشگاه‌های دولتی و صنعتی در فوتبال، تصریح کرد: این باشگاه‌ها از بودجه عمومی استفاده می‌کنند لذا باید نحوه و نوع قرارداد‌ها ضابطه‌مند بوده و براساس بودجه تخصیص سالانه در این زمینه اقدام کنند.

بازرس کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور، با بیان اینکه در برخی باشگاه‌ها به لحاظ رقابت برای جذب بازیکن قرارداد‌های غیر متعارف بسته می‌شود، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت باشگاه‌ها از لحاظ انباشت بدهی، همه قرارداد‌ها باید متناسب با شرایط مالی باشگاه باشد.

کیاپاشا تاکید کرد: اگرچه الزاماتی از سوی فیفا و AFC برای صدور مجوز‌های حرفه‌ای در نظر گرفته شده است؛ اما متاسفانه به این الزامات نیز کم توجهی شده است، لذا موارد بررسی شده تنها منوط به قرارداد‌های مربوط به بازیکنان و کادر فنی نیست بلکه در این زمینه قرارداد‌های حامیان مالی نیز مطرح است.