محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، با اشاره به اعمال تحریم های همزمان آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر اظهار داشت: سران کشورهای غربی به خوبی می دانند افرادی که در لیست تحریم های خود قرار می دهند هیچ رفت و آمدی به کشورهای آنان ندارند، بنابراین اصل اعمال محدودیت برای این افراد بی معنا محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اروپایی ها رفتارهای دوگانه ای در برابر جمهوری اسلامی دارند، تصریح کرد: در واقع غربی ها در برهه ای از زمان تمرکز بر اعمال تحریم با بهانه فعالیت های هسته ای غیرصلح آمیز داشتند و پس از آشکار شدن دسیسه هایشان در برجام و بدعهدی هایشان در مقابل افکار عمومی، اکنون حقوق بشر را دستاویز رسیدن به اهدافشان قرار داده اند.

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: غربی ها طی ماه های اخیر به صورت مستمر در حال اعمال تحریم علیه ملت ایران به بهانه نقض حقوق بشر هستند و اقدام اخیر آنها هفتمین بسته تحریمی بشمار می رود که نشان دهنده پیروی از سیاست ایران هراسی ایالات متحده است.

آصفری با تاکید بر اینکه غربی ها پشت پرده بروز اغتشاشات در کشورمان بودند، افزود: اقدام ضدایرانی آنها در عرصه سیاست خارجی، رفتاری غیردیپلماتیک محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران نیز در اقدامی متقابل تعدادی از  اشخاص و نهادهای اروپایی را تحریم کرده است، تصریح کرد: این افراد و نهادها با اقداماتشان در امور داخلی ایران دخالت کرده اند و با ترویج خشونت و نا آرامی در کشورمان، آسیب های زیادی را رقم زدند؛ از این رو تحت تحریم های جمهوری اسلامی قرار گرفتند.