به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در آئین بهره‌برداری از ایستگاه مترو علامه جنوبی با بیان اینکه یکی از اصرارهای ما در دوره گذشته وجود بزرگراهی به نام علامه جعفری بود گفت: امروز نیز ایستگاه مترویی به نام این علامه بزرگوار افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار شورای شهر از مترو تهران نیز افتتاح ماهیانه هر ایستگاه مترو است سرعت حرکت مترو تند بود اما متأسفانه چندسالی کند شد و خوشبختانه این سرعت مجدداً آغاز شده است و امیدواریم مرتباً شاهد افتتاح ایستگاه‌های جدید در مترو شهر تهران باشیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پیش بینی ما این بوده است که افزایش حمل و نقل عمومی ما به ۳۰ درصد برسد گفت: با افتتاح ایستگاه‌های جدید نیز می‌توان به جایگاه اصلی رسید.

چمران با بیان اینکه ساخت ایستگاه مترو بدون واگن نتیجه ندارد، تصریح کرد: البته ایستگاه ساخته می‌شود اما واگن به اندازه کافی وجود ندارد و نتیجه این حرکت‌ها ۱۰۰ درصدی نیست استقبال مردم از مترو بسیار است اما سرفصل‌ها، معطلی‌ها زیاد است و کمتر شدن این مشکلات فقط با افزایش واگن و تزریق واگن با خطوط مترو محقق می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت با واریز پیش پرداخت‌ها هرچه زودتر واگن را وارد کند یک سال و نیم است ما منتظر واریز پیش پرداخت‌ها هستیم اما هنوز این موضوع محقق نشده است و انتظار ما پرداخت هرچه سریع‌تر و ساخت واگن‌ها در مدت ۱۴ ماه است.

چمران گفت: در جلسه فردا آخرین جلسات واگذاری پیش پرداخت عملیاتی می‌شود تا انشالله شاهد وارد و تکمیل واگن‌های مترو باشیم و پس از حداقل ۱۴ ماه واگن‌های ساخت ایران و خارج را داشته باشیم

وی گفت: همچنین قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن ساخت داخل نیز در حال انعقاد است.