مجتبی شاکری در گفتگو با پارس در خصوص مهم ترین اقدامات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در یکسال گذشته اظهار کرد: در وهله اول مهم ترین بخش برنامه تصویب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران و برش یکساله آن برای سال 93 بود، که با هدف گذاری مشخص صورت گرفت.

وی افزود: طراحی شعار برای تابلوها و معابر شهر تهران یکی از اقدامات دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر تهران بود که بر طبق آن نظام مندی مشخصی برای آن شکل گرفت.

این عضو شورای شهر تهران تلاش در جهت نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر اقدامات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر دانست و تصریح کرد: تدوین چارچوب برای فرهنگ ایثار و شهادت از دغدغه های مهم کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در دوره چهارم بود که تا حد زیادی عملیاتی شد.

شاکری ادامه داد: رایگان کردن سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی که از مشکلات گذشته شهر تهران بود نیز از دیگر اقدامات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در یک سال گذشته به شمار می رود.

وی با اشاره به طرح سطح بندی برگزاری مراسم برای نام گذاری خیابان ها و معابر شهر تهران گفت: سطح بندی و نام گذاری خیابان های سطح تهران و معابر پایتخت از اهمیت فراوانی برخوردار است که خوشبختانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی دوره چهارم شورا این مسئله را عملیاتی کرد.

این عضو شورای شهر تهران برطرف کردن دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری را نیز از دیگر مسائل مطرح شده در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قلمداد کرد: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر دغدغه های مختلفی را در راستای برطرف کردن مسائل فرهنگی مقام معظم رهبری دارد و اقداماتی هم در این خصوص از جمله برگزاری طرح فراخوان مد و لباس ایرانی اسلامی را به تصویب رسانده است.

شاکری به طرح تملیک خانه های میراثی و مشاهیر تهران هم اشاره و تاکید کرد: خانه های میراثی و مشاهیر شهر تهران با تدبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی و اجرایی کردن طرح تملیک در حال سامان گرفتن است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که شورای چهارم در اجرایی کردن 3 شعار اصلی خود در زمینه حمل و نقل عمومی، بافت های فرسوده و مدیریت یکپارچه شهری چه مقدار پیشرفت کرده است هم گفت: در مورد حمل و نقل شهری هم در مترو و هم در بی آرتی پیشرفت های خوبی صورت گرفته است و بزرگراههایی که ایجاد شد و تونل ها پل های مختلف توانست حمل و نقل را تسریع بکند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر به قول وزیر نفت به شورای شهر در خصوص تبدیل خودروها به وضعیت هیبریدی اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر نفت قول دادند که کلیه اتوبوس ها و تاکسی ها با استفاده از تبدیل به خودروهای هیبریدی و موتور سیکلت ها فضا را برای جلوگیری آلودگی هوا فراهم کنند.

شاکری در خصوص وضعیت بافت فرسوده تهران هم بیان کرد: در واقع در این دوره که ما بودیم حرکت جدی صورت نگرفته است در حال حاضر در حال ارائه مدلی هستند که بتواند به بافت های فرسوده بپردازد ولی تدبیر جدیدی اتفاق نیفتاده است.

وی در پایان در خصوص وضعیت مدیریت یکپارچه شهری هم عنوان کرد: در داخل خود شهرداری مدیریت یکپارچه خوب توانسته پیشرفت کند اما به معنای میدریت بکپارچه با دیگر اداره کل ها و وزارتخانه ها در پایتخت نیست و در این خصوص برنامه منسجمی را ندیدم.