به گزارش پارس نیوز به نقل از اقتصادنیوز: «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی امروز  در نشستی برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در اراضی معرفی شده توسط دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر است تا ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور برای کارکنان، اساتید و ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای بهره‌مندی دانشجویان دانشگاه آزاد مد نظر قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی استادان، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، نوآورانه و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشی احداث خواهد شد، گفت: امسال و سال آینده سال شکوفایی تولید مسکن در کشور است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به منظور تحقق اهداف نهضت بزرگ ملی تولید مسکن که رونق خوبی گرفته است و با مجموعه‌های مختلف و امروز با دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه امضا کرده است.

بذرپاش با یادآوری اینکه چندی پیش در خصوص تولید مسکن با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توافق شد، توضیح داد: رایزنی برای ساخت مسکن دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۳ ماه پیش آغاز شد که امروز با امضای این تفاهم‌نامه عملیاتی شد. مقرر است تا دانشگاه آزاد اسلامی به جریان تولید مسکن برای اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در قالب خوابگاه‌های دانشجویی و مسکن‌های استیجاری مبادرت کند.

تشکیل کارگروه‌های مشترک در استان‌ها برای اختصاص زمین

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به همین منظور کارگروه‌های مشترکی برای اختصاص زمین در تک‌تک استان‌ها تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن زمین‌هایی که متعلق به خود دانشگاه باشد و یا زمین‌هایی که متعلق به وزارت راه و شهرسازی است، با حمایت وزارتخانه در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.

وی احداث مسکن نوآورانه و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشی و جهت‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی را برای ساخت مسکن مناسب ارزیابی کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی در سیاست‌گذاری برای ساخت مسکن در دانشگاه آزاد اسلامی نگاه متفاوتی دارد تا هم نوآورانه‌تر و هم با تامین کامل خدمات زیربنایی و روبنایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشی و مطالعاتی در حوزه صنعتی‌سازی هم در دانشگاه و هم در وزارت راه و شهرسازی و مجموعه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بهره لازم گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: رویکرد این وزارتخانه در تولید مسکن نهضت کاهش قیمت تمام شده است. قیمت‌های بالای این روزهای ساخت مسکن مورد پذیرش نیست و در تلاش هستیم تا با کاهش قیمت تمام شده هم در ساخت، هم در تامین مصالح ساختمانی و هم حذف قیمت زمین، شرایط را برای خانه‌دارشدن مردم مهیا کنیم.

بذرپاش گفت: در تلاش هستیم تا ارزان‌سازی تولید مسکن در برنامه قرار بگیرد.

وی دانشگاه آزاد را یکی از ظرفیت‌های مناسب علمی پژوهشی عنوان و بیان کرد: مطمئن هستم با رویکرد حال حاضر، در سال جاری و سال آتی، دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به یک کارگاه بزرگ تولید مسکن در کشور خواهد شد.