به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در پاسخ به این پرسش که قرار بود صندوق های پس انداز آبان ماه سال جاری راه اندازی شود، اظهار کرد: بحث راه اندازی صندوق ها زمین و مسکن موضوع جدیدی نیست و سابقه آنها در ایران به بیش از ۴۰ سال قبل برمی گردد.

وی تاکید کرد: در بحث راه اندازی صندوق های پس انداز مسکن موضوع مهم این است که این صندوق ها متنوع تر شده، سقف تسهیلات بیشتر شود، علاوه بر این باید انواع سرویس ها و خدماتی که به مردم ارائه می شود، از تنوع بیشتری نیز برخوردار باشد.

وی با تاکید بر این که راه اندازی صندوق های پس انداز در تمام بانک های برنامه و هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی برای افزایش قدرت خرید مردم است درباره راه اندازی بازار رهن ثانویه مسکن نیز گفت: مشکل ما در حوزه مسکن این است که بازار مالی این بخش خیلی کوچک و ضعیف است، برای این منظور برنامه ایجاد بازار رهن ثانویه در دستور کار قرار دارد و مذاکرات متعددی در این زمینه با رئیس کل بانک مرکزی داشته ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سیف خیلی علاقه مند است که با همکاری وزارت راه بازار رهن ثانویه مسکن را در کشور توسعه دهیم.

آخوندی با بیان این که نمی توان به تنهایی درباره صندوق های پس انداز در حوزه بازار مالی تصمیم گیری کرد، افزود: افزایش ۳۵ میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن (۱۷ دیماه سال جاری) در راستای مباحث مربوط به صندوق ها انجام شد.