به گزارش پارس نیوز به نقل از  فارس، نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲ از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و به دلیل استقبال مشمولان در روزهای نخست، سازمان حج و زیارت اعلام کرد که اولویت‌های اول و دوم امکان ثبت‌نام در کاروان‌ها را دارند.

در هفته‌های گذشته با توجه به اینکه ظرفیت کاروان‌های حج تمتع در برخی از استان‌ها هنوز تکمیل نشده بود، اولویت سوم حج تمتع یعنی دارندگان فیش حج تا پایان فروردین سال ۸۶ فراخوانده شدند تا در ظرفیت‌های باقی‌ مانده ثبت‌نام کنند.

اکنون نیز همچنان در برخی استان‌ها ظرفیت خالی در کاروان‌ها وجود دارد و حج و زیارت استان‌ها بنا بر وجود ظرفیت، اولویت‌های جدید را اعلام می‌کنند.

بر همین اساس، در برخی از استان‌ها که همچنان ظرفیت کاروان‌ها تکمیل نشده است، اولویت چهارم حج تمتع هم به صورت روزشمار اعلام شده است؛ به طوری که دارندگان فیش حج تا ۱۵ اردیبهشت سال ۸۶ در برخی استان‌ها همچون خراسان رضوی امکان ثبت‌نام در کاروان‌های حج را دارند.

به گزارش فارس، سهمیه ایران در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر است که اعزام زائران از سوم خردادماه آغاز می‌شود. هزینه حج تمتع امسال ۲ نرخی است و افرادی سال ۹۹ هزینه حج را پرداخت کرده بودند، باید بین ۴۳ تا ۷۸ میلیون تومان و سایر مشمولان ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان بپردازند.