به گزارش پارس نیوز، 

حمید محمدی در بازگشت از مناسک حج امسال با بیان اینکه حج ۹۷ بسیار خوب، آرام و توام با رضایت مندی حجاج بود گفت : تا  امروز ۷۰ درصد  حجاج به کشور بازگشتند.

وی افزود: تا به امروز حدود ۵۵ هزار و ۵۰۰ حاجی به کشور بازگشتند و ۱۳ هزار زائر دیگر در مدینه و ۱۷ هزار ۵۰۰ زائر دیگر در مکه  نیز تا ۲۴ شهریور به کشور باز میگردند.

محمدی یکی از دلایل موفقیت و رضایت مندی حجاج در حج ۹۷ را برنامه ریزی و زمان بندی  دقیق و مرتب سازمان حج و زیارت دانست و افزود : همراهی و همکاری حجاج نیز در رعایت این زمان بندی ها بسیار موثر بود.

وی اظهار داشت: نیمی از پروازهای بازگشت  توسط هواپیمایی ایران و نیمی دیگر توسط هواپیمایی سعودی انجام شده  که خوشبختانه تا کنون مشکل خاصی در بازگشت زائران وجود نداشته و برنامه‌ها به صورت روان در حال انجام است تا ۳۰ هزار زائر دیگر به سلامت به کشور بازگردند.

امسال بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران از ۱۹ ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف شدند. نخستین گروه از زائران روز ۲۷ تیرماه به مدینه منوره وارد شددند. پرواز برگشت زائران از طریق فرودگاه جده به ایران از چهارم شهریورماه آغاز و همچنین پرواز خروج زائران از مدینه به کشورمان از پنجم شهریورماه آغاز شده است.