موسی احمدی، نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز درباره ضرورت افزایش قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان، اظهار داشت: نگرانی کشاورزان گندم‌کار در سراسر کشور به‌ویژه حوزه انتخابیه به دلیل خرید ناچیز گندم از آن‌ها توسط دولت بر کسی پوشیده نیست و اکنون با توجه به فرارسیدن فصل برداشت گندم، قیمت خرید تضمینی گندم باید حداقل 20 هزار تومان تعیین شود چراکه هزینه‌های آماده‌سازی زمین و کاشت افزایش 40 تا 50 درصدی داشته است.

وی افزود: همچنین هزینه بذر، سم و کود بیش از 100 درصد افزایش داشته است، این درحالی است که باید هزینه ماشین‌آلات را به این مهم افزود؛ ضمن آنکه هزینه‌های کارگری و حمل و نقل تا 50 درصد رشد داشته است.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان گندم‌کار بسیار نگران هستند، ادامه داد: این در حالی است که در سیاست کلی نظام و دولت بر توسعه کشت و برداشت گندم تاکید دارد. به همین دلیل آنچه که می‌‍تواند به نظر بنده به کشاورزان در این راستا کمک کند خرید به موقع و تضمینی گندم با قیمت مناسب است که این قیمت باید حداقل 20 هزار تومان باشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون گندم با قیمت‌های متفاوتی توسط دولت خریداری می‌شود اما حدود قیمتی 15هزار تومان است که این قیمت نگران‌کننده است، تصریح کرد: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، افزایش قیمت نان را به دنبال ندارد، چراکه دولت نان را یارانه‌ای به دست مردم می‌رساند اما خرید گندم به نرخ پایین از کشاورزان سبب شده رغبتی برای تحویل این محصول به دولت نداشته باشند و ممکن است ترجیح دهند محصول خود را در بازار آزاد به فروش برسانند.