به گزارش پارس نیوز ، مصطفی زیبایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به ویژه برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران در نوروز ۱۴۰۲ گفت: ویژه برنامه‌های نوروز با نام «بهار ایران» از روز جمعه ۲۶ اسفندماه جاری در میدان آزادی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای هر چه بهتر برنامه های نوروزی، تهران را با توجه به بوستانهای مهم به ۷ پهنه تقسیم بندی کردیم، گفت: بر همین اساس در پهنه شمالی، بوستان ملت انتخاب شده است که اصلی ترین بوستان در اجرای ویژه‌برنامه‌های بهار ایران است، در شمال غرب پایتخت، بوستان نهج البلاغه، در غرب میدان آزادی، در جنوب غربی بوستان ولایت، در پهنه جنوب شرقی بوستان آزادگان، در شمال شرق پایتخت بوستان پلیس و در مرکز تهران نیز بوستان لاله به عنوان ۷ پهنه برنامه‌های فرهنگی نوروزی انتخاب شدند و این در حالی است که ۲۲ بوستان نیز در سطح مناطق میزبان ویژه برنامه‌های نوروزی تهران هستند.

مدیر کل فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به برخی از ویژه برنامه‌های بوستان ملت بیان کرد: در بوستان ملت ویژه‌ برنامه‌هایی تحت عنوان «دهکده بهار ایران» طراحی  شده است که سازمان زیباسازی شهر تهران سازه‌های نوری را که ویژه استقبال از نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان طراحی شده، نصب می‌کنند.

اجرای ویژه برنامه‌های نوروزی شهرداری از جمعه تا ۱۷ فروردین در ۷ بوستان پایتخت

وی با بیان اینکه در این بوستان برنامه‌هایی ویژه برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: یک پهنه به عنوان پهنه ورزش در نظر گرفته شده است بر همین اساس محدوده‌ای تحت عنوان «جزیره شنی» برای کودکان طراحی شده تا بچه‌ها بتوانند به راحتی در آن بازی کنند. 

وی به تقارن ماه رمضان و نوروز اشاره کرد و با بیان اینکه برنامه‌ای تحت عنوان «بهار ایران در بهار قرآن» تدوین شده است که براساس آن  ویژه برنامه‌ای برای روزه اولی‌ها اجرا می‌شود که «جشن بهار اولی‌ها» نام دارد، گفت: همچنین مجموعه فعالیت‌های قرآنی‌ نیز توسط مرکز فعالیت‌های دینی و شورای قرآن طراحی شده است. بر این اساس ۱۵ هزار جلسه قرآنی در خانه‌ها و مساجد برگزار می‌شود.

زیبایی نژاد در مورد ساعت برگزاری این برنامه ها نیز با تاکید بر اینکه دو ساعت قبل از اذان مغرب این برنامه‌ها آغاز و تا ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ادامه دارد، افزود: ویژه برنامه‌های نوروزی از ۲۶ اسفندماه آغاز و تا  ۱۷ فروردین  ولادت امام حسن (ع) ادامه دارد.