فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به گرانی کالاهای اساسی اظهار داشت: آنچه که امروز شاهد هستیم محصول فرآیندی از عملکرد مسئولان است، درواقع یک سری تصمیمات غلط گرفته شد که وضعیت اقتصادی را به اینجا کشاند. 

وی افزود: مخالف حذف ارز 4200 تومانی بودم چراکه دولت توانایی بازگردان قیمت‌ها به شهریور 1400 را به دلیل نداشتن زیرساخت‌ها نداشت. البته دولت معتقد بود چنین توانایی را دارد اما در واقعیت این توانایی را نداشت و نتوانست قیمت کالاهای اساسی را پس از حذف ارز ترجیحی ثابت نگه دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگرچه بازار ارز به طور مستقیم و غیرمستقیم بر قیمت تمامی کالاها اثر می‌گذارد اما در یک سال گذشته نزدیک به 20 هزار تومان بر قیمت دلار اضافه شد. هرچند دولت قیمت ارز نیمایی را مشخص کرد اما بازار از قیمت ارز نیمایی تبعیت نکرد و قیمت اجناس مختلف افسارگسیخته بالا رفت.

توسلی با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی با حقوق 7 تا 10 میلیونی عموم مردم جامعه همخوانی ندارد، به یکی از دلایل گرانی گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی با عدم تامین نهاده‌های دامی، دامداری سنتی در روستاها را نابود کرد چراکه دامداران علاوه‌بر اینکه زندگی خود را با محصولات دامی‌شان تامین می‌کردند گوشت آن را نیز به بازار عرضه کرده و قیمت گوشت متعادل باقی می‌ماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیداوارم سیاست‌هایی -که دولت به تازگی وعده آن را برای کنترل بازار داده- بتواند بازار محصولات مختلف به ویژه کالاهای اساسی را سامان دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسئولان سعی کنند تا مردم در شب عید و ماه رمضان برای تامین کالاهای اساسی به مشکل نخورند.

انتهای پیام/