حسین نوش آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به حضور گروسی در ایران، اظهار داشت: ایران جزو متعهدین واقعی به چارچوب های آژانس بوده؛ هیچ کشور مثل ایران به اجرای قوانین و مقررات آژانس ملتزم و برای صلح و ثبات در منطقه و جهان تلاش نکرده است.

وی افزود: آنچه که اتفاق می افتد نگاه های غیر فنی و غیر کارشناسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به فعالیت هسته ای ایران است، بارها اعلام کردیم آژانس نگاه سیاسی را کنار بگذارد و با نگاه کارشناسی، فنی و علمی به موضوع نگاه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفر مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران می تواند آغاز همکاری همه جانبه با همه کشورها باشد، گفت: سفر گروسی به ایران می‌تواند منجر به رفع سوءظن برخی کشورها و جریان های متخاصم شود که  نمی خواهند مسائل هسته ای ایران با آژانس حل شود.

نوش آبادی تصریح کرد: همواره علاقه‌مندیم که مسائل هسته ای کشور در چارچوب قوانین آژانس و با تعهدات متقابلی که ما و آژانس دارد حل و فصل شود و تاکید داریم که این همراهی نباید مورد سوء استفاده کسانی قرار گیرید که در مسائل هسته ای پایبندی به اصول، ضبواط و مقررات آژانس ندارند و فارغ از هرگونه التزام به تولید سلاح هسته ای دست پیدا کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران بارها اعلام کرده بر اساس قانون و مسائل شرعی در مسیر تولید هرگونه جنگ افزار هسته‌ای و استفاده غیر صلح آمیز حرکت نمی‌کند، بیان داشت: اما کشورهایی که در این مسیر حرکت می کنند امروز مدعی تخلفات هسته ای ایران و زیرپا گذاشتن قوانین آژانس از سوی تهران هستند که جای تعجب دارد.