به گزارش پارس نیوز به نقل از  ثریا ،  وقتی در مکان‌های عمومی رمز آیفون را وارد می‌کنید، دزد‌ها شما را زیر نظر دارند و بعد با سرقت گوشی، به تمام اطلاعاتتان دست می‌یابند.

 وال استریت ژورنال اخیراً در مقاله مفصلی به بررسی این موضوع پرداخته است که سارقان چگونه در محیط‌های عمومی کاربران را زیر نظر می‌گیرند تا رمز آیفون آن‌ها را حین قفل‌گشایی متوجه شوند و بعد با سرقت گوشی، به تمام اطلاعاتشان دسترسی پیدا کنند. حالا خود اپل هم به این گزارش واکنش نشان داده و گفته است که به تلاش برای ارتقای ایمنی محصولاتش ادامه می‌دهد.

در گزارش جدید وال استریت ژورنال نمونه‌های متعددی از سرقت آیفون روایت شده است که در آن اکثر کاربران در کافی‌شاپ‌ها یا سایر مکان‌های عمومی حضور داشته‌اند و بعد گوشی از دست آن‌ها ربوده شده است و برخی حتی مورد حمله فیزیکی و تهدید قرار گرفته‌اند تا دستگاه خود را به سارقان تحویل دهند.

دزد‌ها معمولاً به‌صورت پنهانی از رمز ورود به آیفون اطلاع پیدا می‌کنند و پس از سرقت گوشی، به همه بخش‌های دستگاه دسترسی پیدا می‌کنند. سارقان با کمک این رمز می‌توانند گذرواژه اپل آیدی را عوض کنند، قابلیت Find My iPhone را غیرفعال نمایند و حتی دسترسی سایر محصولات اپلی فرد به دستگاه مسروقه را قطع کنند تا امکان قفل‌کردن اطلاعات وجود نداشته باشد.

به‌علاوه، در این حملات سارق می‌تواند از سرویس اپل Pay و اپلیکیشن‌های بانک‌داری قربانی استفاده کند و برای خودش پول بفرستد. وال استریت ژورنال می‌گوید بعضی از سارقان با پیداکردن تصویر شماره تأمین اجتماعی قربانی حتی به اپل کارت کاربران دسترسی پیدا کرده‌اند. همچنین با دسترسی به iCloud Keychain، سارقان عملاً می‌توانند به تمام حساب‌های کاربری و ایمیل‌های فرد دسترسی پیدا کنند.

اپل به گزارش جدید دزدی‌های آیفون واکنش نشان داد

اپل در واکنش به این گزارش می‌گوید: «با کاربرانی که این تجربه را داشته‌اند، همدردی می‌کنیم و هرگونه حمله بر کاربران خود را هرقدر هم که نادر باشد، بسیار جدی می‌گیریم. ما به تلاش ادامه خواهیم داد تا تدابیر حفاظتی خود را ارتقا دهیم و به کاربران کمک کنیم تا اکانت‌های خود را ایمن نگه دارند.» بااین‌حال، چیزی درباره اقدامات بعدی برای افزایش امنیت دستگاه‌ها و حساب‌های آیفون بیان نشده است.

«جوانا استرن» که یکی از نویسندگان مقاله وال استریت ژورنال است، در توییتی در پاسخ به واکنش اپل اعلام کرد که این شرکت می‌تواند امکانات جدیدی را برای بازیابی اپل آیدی در اختیار کاربران قرار دهد و قابلیت‌هایی را به iOS اضافه کند تا از کاربران در برابر این حملات محافظت کند.

درحال‌حاضر به کاربران توصیه می‌شود که حداقل برای کاهش نسبی خطرات به‌جای رمز‌های صرفاً عددی، از رمز‌های الفبایی استفاده کنند؛ چرا که به‌خاطرسپردن آن‌ها برای سارقان اندکی دشوارتر است.