به گزارش پارس به نقل از جام جم، سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی دراین باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از سرقت ۶۰۰ هزار تومان پول از کارت اعتباری بانکی اش خبر داد.

وی اضافه کرد: در تحقیق از شاکی معلوم شد او رمز کارت خود را به کسی نداده، اما هنگام بررسی حسابش متوجه شده این مبلغ طی سه مرحله از حسابش برداشت و با آن خرید اینترنتی شده است.

با طرح این شکایت، تحقیقات پلیس فتا برای دستگیری سارق اینترنتی آغاز شد تا این که ماموران چند روز پیش اطلاع یافتند، سارق فراری مرد جوانی است که در جنوب شهر مشهد زندگی می کند.

دستگیری متهم

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: در این مرحله ماموران فتا با هماهنگی قضایی، متهم را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند، اما او مدعی شد تاکنون شاکی را ندیده و نمی داند چه کسی از حسابش سرقت کرده است.

کشف رایانه جاسوسی

در پی اظهارات متناقض متهم، ماموران فتا با بررسی رایانه او، متوجه شدند وی یک نرم افزار جاسوسی در سیستم خود نصب و از این طریق اطلاعات کاربران اینترنتی را سرقت کرده است. عرفانی خاطرنشان کرد: با کسب این اطلاعات، سارق اینترنتی اعتراف کرد با سرقت اطلاعات کاربران اینترنتی، پول آنها را سرقت می کرده است.

وی گفت: در تحقیق از متهم معلوم شد او با طراحی یک نرم افزار جاسوسی، آن را از طریق ایمیلی ناشناس برای کاربران اینترنتی در قالب تصاویر می فرستاده و هنگامی که کاربران، ایمیل دریافتی را باز می کردند، نرم افزار جاسوسی با نفوذ در رایانه آنها ثبت می شد سپس هرگاه کاربر از طریق رایانه به بررسی حساب اینترنتی بانکی اش اقدام می کرده، نرم افزار جاسوسی فعال می شده و اطلاعات بانکی و رمز کاربران را به رایانه متهم منتقل و در آن ثبت می کرده است.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد، متهم با این ترفند به حساب کاربران اینترنتی دسترسی پیدا کرده و بارها با نفوذ به حساب این کاربران از حساب هایشان اینترنتی سرقت و در همان فضای مجازی خرید می کرده است.