به گزارش اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی همزمان با اجرای «طرح فجر تا فطر» در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار داشت: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در سال جاری که در این ایام تقاضا برای کالا‌های اساسی افزایش می‌یابد و به اوج خود می‌رسد با دستور رئیس‌جمهور برای رفاه حال هموطنان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مدت حدود سه ماه ۳۴ قلم کالای اساسی را با تخفیف و بدون سود به فروش می‌رسانند.

وی افزود: کلیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۳۴ قلم کالا‌های اساسی را با ۱۰ تا ۲۵ درصد تخفیف اعمال می‌کنند تا بازار در ایام پایانی سال، عید نوروز و ماه مبارک رمضان آرامش و ثبات را تجربه کنند.

قیمت‌ها به دلیل آمدن وزیر کاهش یافت!

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امیدواریم که سایر فروشگاه‌ها نیز در این طرح همراهی داشته باشند ادامه داد: همراهی خوبی از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور وجود دارد و این طرح در سایر نقاط کشور نیز رواج دارد.

وزیر جهاد کشاورزی همزمان با آغاز این طرح در یکی از فروشگاهی زنجیره‌ای که در این طرح مشارکت داشتند حضور یافت و صحبت‌های مردمی را شنید.

بسیاری از مردم در صحبت با وزیر جهاد کشاورزی گفتند: همزمان با حضور شما در فروشگاه ها، قیمت‌ها کاهش یافته و برچسب قیمت‌ها عوض شده است که وزیر جهاد کشاورزی نیز در پاسخ توضیح داد که کاهش قیمت کالا‌های اساسی به دلیل آغاز طرح فجر تا فطر است و امیداریم به مدت سه ماه کاهش قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

گفتنی است بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی، این کالا‌ها شامل گوشت منجمد، مرغ منجمد، قندوشکر پنیر یو-اف، ماست کم چرب یک کیلویی، شیر نایلونی کم چرب، شیر بطری کم‌چرب، کره ۱۰۰ گرمی، روغن سرخ‌کردنی ۸۱۰ گرمی، روغن پخت‌وپز ۸۱۰ گرمی، حبوبات، ماکارونی، رب، تن‌ماهی، برنج، چای و برخی از کالا‌های دیگر بوده که در فروشگاه‌های مختلف با توجه به برند‌های متنوع، متفاوت است.