نکاتی که باید در انتخاب و خرید سررسید و تقویم بدانید!

با وجود پیشرفت قابل‌توجهی که در عرصه دیجیتال رخ داده است، همچنان سررسید، سالنامه‌ها و تقویم‌ها جذابیت بسیاری برای افراد دارند. همچنان افراد ترجیح می‌دهند از این سالنامه‌های غیر دیجیتال برای ثبت رخدادها، برنامه‌ریزی‌ها و یادداشت‌برداری استفاده کنند. شرکت‌های بسیاری در حال طراحی و تولید انواع و اقسام سررسیدها هستند که همین مسئله خرید سررسید و تقویم را برای بسیاری از علاقه‌مندان بسیار سخت می‌کند.

h1

از آنجایی‌که تقویم و سالنامه‌ها در ابعاد، اندازه، رنگ، طرح، جنس و کیفیت‌های مختلفی طراحی می‌شوند، ضروری به‌نظر می‌آید که علاقه‌مندان به استفاده از این هدایای تبلیغاتی نکاتی را مدنظر داشته باشند. این نکات به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ کمک می‌کند که با یک انتخاب مناسب در این حوزه، به مزایای فوق‌العاده‌ای از این شیوه نوین بازاریابی دست یابند. در ادامه به بررسی این نکات و تأثیر آن‌ها در انتخاب و خرید سررسید و تقویم می‌پردازیم.

توجه به سلیقه و نیازهای مخاطب در خرید سررسید و تقویم!

نکته مهم در انتخاب و خرید انواع سررسید آن است که در نگاه نخست مخاطبان هدف خود را بشناسید و نیازهای آن‌ها را درک کنید. بدون درک این مسئله مهم و حیاتی، شما امکان دستیابی به مزایای این روش تبلیغی را نخواهید داشت. درواقع باید بدانید که برای چه کسی خرید می‌کنید و چرا؟ دراین‌صورت این فرصت را دارید که با ثبت یک خرید عالی به مزایای فوق‌العاده‌ای دست یابید.

به‌عنوان مثال اگر مخاطبان هدف شما مدیران ارشد سازمان‌ها هستند، باید به ‌سراغ طراحی‌های خاص، ابعاد مناسب با ظاهری لوکس بروید. همچنین در خرید سررسید و تقویم‌ رومیزی زیبا نیز آزاد هستید. به‌همین علت نکته نخست در این خصوص آن است که نیازهای کاری، شغلی و حتی شخصی مخاطبان‌تان را بدانید که بتوانید در راستای برآورده‌کردن این نیازها قدم بردارید.

h2

تهیه سررسید برای مدیران اجرایی یک گزینه عالی است؛ همچنین آن‌ها به یک تقویم رومیزی جذاب که ظاهر لوکس اتاق‌های آنان را نیز حفظ می‌کند نیاز دارند. این درحالی‌است که یک محصل و دانشجو با یک سررسید معمولی با صفحات سفید بسیار برای یادداشت‌برداری راضی خواهد بود.

ابعاد و اندازه مناسبی را انتخاب کنید

با شناخت مخاطبان این توانایی را خواهید داشت که حتی ابعاد و اندازه مناسب برای تقویم را درنظر بگیرید. توجه داشته باشید اگر مخاطبان شما افراد مشغول و پردغدغه‌ای باشند، خرید سررسید و تقویم‌هایی با اندازه کوچک‌تر که جیبی هستند برای آن‌ها سودمند است. همچنین انواع اروپایی نیز بسیار کارآمد خواهند بود. درحالی‌که اگر کار و فعالیت‌های آن‌ها پشت میزی است، بهتر است از انواع وزیری غافل نشوید.

از طرفی نمونه‌هایی با صحافی متنوع مانند سررسیدهای کلاسوری نیز پیشنهاد مناسبی برای تحت تأثیر قراردادن دانشجویان و محصلان خواهد بود. به‌عنوان مثال اگر جامعه هدف شما کنکوری‌هاست، توصیه می‌کنیم این مدل‌ها را به‌عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده کنید.

به‌همین علت توصیه می‌کنیم پیش‌از اقدام برای خرید سررسید و تقویم حتما مدل‌های مختلف آن را بررسی کنید. دراین‌صورت خواهید دانست که نمونه‌های پالتویی یا جیبی بسیار کوچک هستند و مدل‌هایی مانند کلاسوری قابلیت جابه‌جایی زیادی برای مخاطبان ندارند.

چگونه برند خود را معرفی کنید؟

یکی از دغدغه‌های رایج بیشتر علاقه‌مندان به استفاده از این هدایای تبلیغاتی آن است که چه روشی برای تبلیغ کسب‌وکار خود در اختیار دارند؟!

به‌کارگیری این هدایای تبلیغاتی باید درنهایت به دیده‌شدن تجارت یا کسب‌وکار شما منجر شود. به‌همین علت باید بدانید که چگونه برند یا لوگوی خود را به‌ شیوه‌ای موثر به سمع و نظر مخاطبان برسانید. درصورتی‌که راه‌های دسترسی به خود را به‌خوبی مشخص نکنید، این احتمال وجود دارد که درصد بالایی از مخاطبان احتمالی خود را از دست بدهید!

نکته مهمی که در انتخاب و خرید سررسید و تقویم باید درنظر داشته باشید زیبایی و تناسب استفاده از لوگوی شما در این تقویم‌هاست. بدین معنا که باید جای مناسبی را برای درج لوگو درنظر بگیرید؛ البته این فرصت را دارید که از نظرات و تجارب طراحان در این زمینه نیز استفاده کنید. از طرفی پیاده‌سازی و اجرای این لوگو نیز تعیین‌کننده خواهد بود. بنابراین بهتر است سررسید و تقویم‌های موردنظر خود را از وب‌سایت‌هایی سفارش دهید که از کیفیت چاپ آن‌ها اطمینان دارید.

کیفیت مناسب؛ احترام به مشتریان

از نکات دیگری که تأثیرگذاری محصولات شما را  چندین برابر می‌کند، کیفیت تقویم و سررسید است. درنظر داشته باشید که قرار است مخاطبان‌تان این اقلام را برای مدت‌زمان طولانی در اختیار داشته باشند. به‌همین دلیل کاغذ، جلد، چاپ و دیگر قسمت‌‌های آن باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. دراین‌صورت اطمینان خواهید داشت که پول صرف‌شده برای تبلیغات خود را به هدر نداده‌‌اید.

کیفیت به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود که نوع چاپ و حک لوگو یا برند نیز بخش مهمی از آن محسوب می‌شود. معمولا از شیوه‌های لیزر مستقیم، پلاک فلزی، پلاک مولتی استایل، حک داغی، چاپ سیلک یا طلاکوب و نقره کوب استفاده می‌شود. بسته به بودجه‌‌ای که در نظر گرفته‌اید و اهمیتی که این تبلیغات برای شما دارد، کیفیت چاپ خود را تعیین کنید.

کیفیت کاغذ نیز از دیگر مباحث مهم هنگام خرید سررسید و تقویم است و معمولا در دو نوع تحریری و کرمی است که هر یک خوانایی متفاوتی را ایجاد می‌کنند. معمولا کاغذهای کرم کیفیت و قیمت بالاتری دارند. همچنین شما این امکان را دارید که کیفیت جلد را نیز تعیین کنید. بدین معنا که استفاده از چرم طبیعی، سیلیکون و برخی مواد دیگر در تولید جلد سررسیدها در افزایش کیفیت آن‌ها موثر است. بنابراین بهتر است هنگام خرید سررسید و تقویم به این مسئله نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نحوه نمایش تاریخ را از قلم نیندازید!

سررسیدها معمولا شیوه‌های مختلفی از نمایش تاریخ را ارائه می‌دهند که بسته به سلیقه شما و نیازشناسی مخاطبان‌تان می‌تواند متغیر باشد. بنابراین هنگام خرید باید به این نکته نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید و استراتژی‌های خاص و معقولی را برای انتخاب انواع مختلف تقویم‌ها از این لحاظ در نظر بگیرید.

برخی تقویم‌ها روزشمار هستند؛ برخی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که در هر صفحه یک هفته یا دو هفته را نمایش می‌دهند. نوع دیگری از آن‌ها در هر صفحه دو یا چند روز را نشان می‌دهد. بنابراین باتوجه به این تقسیم‌بندی‌های هفتگی یا روزانه کاملا متنوع هستند و انتخاب آن‌ها کاملا به سلیقه و نیازهای مخاطبان شما بستگی دارد.

ظاهر سررسید و نوع جلد

معیارهای ظاهری اهمیت زیادی در انتخاب و خرید سررسید و تقویم دارند و معمولا افراد با توجه به بودجه‌‌ای که در اختیار دارند در این خصوص تصمیم‌‌گیری می‌کنند. بدین معنا که هر اندازه در طراحی جلد سررسید و ظاهر آن زمان صرف شده باشد، استفاده از آن‌ها به‌عنوان هدایای مدیریتی امکان‌پذیر است. درواقع شما باید با توجه به نوع مخاطبان خود تصمیم‌ بگیرید که چه نوعی از سررسیدها مناسب است.

جلد سررسید تأثیر بسیار زیادی در ظاهر آن دارد. معمولا از سیلیکون، چرم طبیعی، چرم مصنوعی و بسیاری از مواد دیگر در طراحی و تولید این سررسیدها استفاده می‌شود که مزایای متنوعی را برای محصولات ایجاد می‌کند. به‌عنوان مثال مدل‌های چرم طبیعی یا مصنوعی و سیلیکونی‌ها بسیار شیک و مدرن هستند و از آن‌ها برای تهیه هدایای مدیریتی استفاده می‌شود.

زمان مناسبی را برای خرید انتخاب کنید!

از دیگر نکات طلایی در خرید سررسید و تقویم آن است که زمان مناسب برای تهیه آن‌ها را بشناسید. معمولا این تقویم‌های جذاب و زیبا به مناسبت‌های مختلفی به افراد و مخاطبان هدف اهدا می‌شوند. یکی از بهترین زمان‌ها برای چنین اقدامی ایام نوروز است. اما حتی برای این اقدام سودمند نیز باید زمان درست را بشناسید!

h3

این مسئله بدین معناست که شما برای اهدای هدایای نوروزی نباید تا فروردین صبر کنید. این هدایا زمانی کاربردی هستند که شما آن‌ها را یک یا دو هفته زودتر از فرارسیدن عید به مخاطبان خود تقدیم کنید. دراین‌صورت علاوه‌بر ماندگاری نقشی مثبت در ذهن مخاطبان، هدیه کاملا کاربردی را به آن‌ها خواهید داد. بنابراین به زمان مناسب برای خرید و اهدای این هدایا نیز توجه کنید.

در تبلیغ خود اغراق نکنید

گاهی افراد تصور می‌کنند به دلیل آنکه هزینه‌ای را برای تهیه و آماده‌سازی این هدایا صرف کرده‌اند، باید آن را سرشار از تبلیغات کنند و هیچ فرصتی را برای نشان‌دادن خود از دست ندهند! این درحالی‌است که تبلیغات زمانی سودمند خواهد بود که شما به‌اندازه باشید! تبلیغات فراوان و پرزرق‌وبرق دیگر جایی میان مخاطبان ندارد و شما با زیاده‌روی در این کار ممکن است اثرات معکوسی را در نظر مخاطبان به‌جای بگذارید.

توصیه می‌کنیم با کمک افراد خبره در این کار تبلیغات خود را در قسمت‌های مختلف سررسید یا تقویم هوشمندانه طراحی کنید. دراین‌صورت مخاطبان با سپاس از هدیه ارزشمند و سودمند شما تصمیم می‌گیرند که برای استفاده از خدمات یا محصولات ارائه‌شده به شما سری بزنند. دراین‌صورت شما به اهداف تجاری و تبلیغاتی خود دست می‌یابید.

سخن آخر

سررسیدها از جمله هدایای تبلیغاتی هستند که با توجه به کارآیی مناسب خود بسیار پرطرفدار هستند. این اقلام مخصوصا در مناسبت‌هایی نظیر نوروز پرفروش می‌شوند و کسب‌وکارهای مختلفی از آن‌ها به‌منظور تبلیغات موثر استفاده می‌کنند. خرید سررسید و تقویم مستلزم رعایت نکاتی است که شما را به یک خرید حرفه‌ای می‌رساند.

  • توجه به کیفیت کاغذ، چاپ و جلد سررسید، چاپ مناسب لوگو یا برند در صفحات یا جلد سررسید، شناخت نیازهای مخاطبان و البته توجه به اندازه و نوع تقویم با در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان از جمله نکاتی است که باید هنگا خرید در این حوزه توجه داشت. از طرفی نباید در تبلیغ کسب‌وکار خود زیاده‌روی کنید و زمان مناسبی را برای اهدای این هدایای سازمانی انتخاب کنید. درچنین شرایطی به اهداف بزرگی دست خواهید یافت.

حس هفتم با در نظر گرفتن این نکات طلایی، تنوع فوق‌العاده‌ای از  تقویم و سررسید 1400 را در اختیار مشتریان قرار داده است. دراین‌صورت این امکان وجود دارد که به‌راحتی اقلام موردنظر خود را خریداری کنید.