حسین درودیان اظهار کرد: با توجه به مصرف بالای میوه و آجیل در ایام نوروز بیشتر تخلفات مربوط به میوه و آجیل است و در این بین اقلام قاچاق نیز به چشم می‌خورد.

وی افزود: بازرسان مربوطه در صورتی که با کالاهایی مواجه شوند که مشکوک به قاچاق هستند فاکتور خرید را از آن ها مطالبه می‌کنند و اگر فروشنده فاکتور را ارائه ندهد متخلف شناخته می‌شود.

درودیان در عین حال بیان کرد: بیشتر تخلفات به دلیل عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسان، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور به خریدار است.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران همچنین اظهار کرد: گشت های ویژه نوروزی از روز 15 اسفندماه کار خود را آغاز کردند و این نظارت ها که به صورت ویژه‌تری انجام می شود تا روز 15 فروردین ماه سال 95 ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این گشت‌ها متشکل از بازرسان و نمایندگانی از اتاق اصناف، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت بهداشت است.

درودیان ادامه داد:‌ تا روز 21 اسفندماه نظارت ها بیشتر با تمرکز بر نمایشگاه‌های بهاره صورت گرفت ولی از روز شنبه هفته جاری، نظارت ها به صورت جدی‌تری در همه واحدهای صنفی صورت می‌گیرد.