به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان یکشنبه شب در گفت وگوی خبری افزود: همچنین برای کمک به زلزله‌زدگان، ارسی گذشته تاکنون پنج هزار دستگاه چادر، چهار هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و پنج هزار وعده غذای گرم در اختیار خانواده‌های آسیب دیده قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن، نیازمندی های زلزله زدگان از جمله زیرانداز، پتو و وسایل گرمایشی به میزان نیاز تامین و توزیع شده است.

مصدومان زلزله خوی؛ یک هزار و ۷۵ نفر

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: طبق آخرین آمار، تعداد مصدومان زلزله خوی به یک هزار و ۷۵ نفر رسیده که از این تعداد ۷۶ نفر در مراکز درمانی شهرستان بستری شدند.

معتمدیان ادامه داد: همچنین ۱۱۵ نفر از مصدومان برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان‌های ارومیه، تبریز، مرند و سلماس اعزام شده‌اند که ۱۱ مورد عمل جراحی هم بر روی مصدومان در بیمارستان خوی صورت گرفته است.

زلزله

ارزیابی ها ۷۲ ساعته پایان می‌یابد

استاندار آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به اینکه ارزیابی واحدهای آسیب دیده به صورت سه شیفته با حضور بیش از ۷۰ اکیپ در حال انجام است، افزود: این ارزیابی ها در همه مناطق آسیب دیده به‌ویژه ۷۰‌ روستای شهرستان خوی، ۷۲ ساعته پایان می‌یابد.

معتمدیان تاکید کرد: پس از پایان ارزیابی ها، خسارت‌ها احصا شده و برای اختصاص اعتبار و همچنین تسهیلات به دولت پیشنهاد می‌شود.

وی با قدردانی از حضور موثر نیروهای نظامی و انتظامی در کمک به زلزله زدگان افزود: سپاه شهدا، ارتش و نیروی انتظامی اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند.

زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ شنبه در شهرستان خوی رخ داد که موجب خسارت های زیاد در منطقه شده است.