به گزارش پارس نیوز به نقل از قدس آنلاین، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و در برخی ساعات گردوخاک داریم.

وی افزود: از دوشنبه تا چهارشنبه پنجم بهمن، در جنوب فارس و بوشهر همچنین ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و جزایر خلیج فارس، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:‌ در پنج روز آینده جوی پایدار همراه با ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور حاکم است و همین امر موجب انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت و آلودگی هوا خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 21 درجه زیر صفر و پس از آن همدان با کمینه دمای 20 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

* یخبندان در 25 استان و توصیه سازمان هواشناسی به دامداران و کشاورزان

 

وی اضافه کرد: فردا در 25 مرکز استان کمینه دمای صفر و زیر صفر درجه است که شامل اردبیل، اراک، ارومیه، ایلام، بجنورد، بیرجند، تبریز، تهران، زنجان، زاهدان، خرم‌آباد، سمنان، سنندج، شهرکرد، شیراز، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه،‌ گرگان، مشهد، همدان، یزد و یاسوج خواهد بود.

وی افزود: در این راستا به دامداران، کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود تامین سوخت و سرویس وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما، ایجاد پوشش بر روی نهال های جوان و درختان آسیب پذیر (پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون)، تخلیه سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دما، خودداری از انجام هرس درختان، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات (در ساعات نزدیک به صبح و بامداد) و عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که دما به زیر صفر می‌رسد، را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 30 دی 74.3 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 98 میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری 24.2 درصد کمتر از سال گذشته است.