به گزارش پارس به نقل از ورزش سه پدیده و سیاه جامگان در حالی نماینده استان خراسان رضوی و شهر مشهد در لیگ هستند که 2 نماینده سنتی مشهدی ها یعنی ابومسلم و پیام مشهد هیچ کدام در لیگ‌برتر و دسته اول آزادگان حضور ندارند.

از سال 1350، حضور مشهدی ها در لیگ کشور شروع شد. آریا مشهد اولین نماینده از این خطه بود که سال 50 در لیگ شرک کرد و ابومسلم هم در سال 54 به عنوان دومین نماینده مشهد در مسابقات لیگ سوم تخت جمشید حضور پیدا کرد.

بعد از 2 تیم آریا و ابومسلم، تیم فوتبال پیام مشهد به عنوان سومین نماینده این شهر در لیگ باشگاهی قدس شرکت کرد و بالاخره تیم پدیده در سال 93 به عنوان نماینده چهارم و بالاخره تیم فوتبال سیاه جامگان به عنوان نماینده پنجم مشهد در لیگ شرکت می‌ کنند. جالب اینکه تیم پیام در ادوار مختلف تحت پوشش شرکت ها و گروه های تجاری رفته است که گچ خراسان، نیروی مقاومت مشهد و شرکت ایران خودرو از آن دسته اند. پیام با عنوان پیام گچ و پیام مقاومت مشهد در سال های 73، 75 و 76 در مسابقات فوتبال بالاترین سطح لیگ شرکت کرده اما به نام پیام پیکان تنها در دومین دسته لیگ حضور داشته است.

بهترین عنوان مشهدی ها کسب عنوان چهارم لیگ هفتم حرفه ای در سال 87ـ86 و رسیدن به فینال جام‌حذفی کشور در سال 84 ـ 83 بوده است. این2 موقعیت با تیم ابومسلم مشهد محقق شده است. به جز ابومسلم در دهه 50 سایر نمایندگان مشهد در لیگ همیشه از مشکل بی پولی رنج برده اند. این در حالی است که مشهد، مردانی چون خداداد عزیزی، علیرضا نیکبخت و رضا قوچان‌نژاد را تحویل تیم‌ملی داده است.