سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارش برف در نقاط مختلف شهر تهران گفت: برابر گزارش‌های دریافتی در حال حاضر در بسیاری از معابر شهر تهران به خصوص معابر نیمه شمالی این شهر شاهد بارش برف هستیم. همانطور که می‌دانید در شرایط برفی علاوه بر آنکه شاهد لغزندگی معابر هستیم، دید رانندگان نیز کاهش پیدا می‌کند. در همین راستا نیز توصیه همیشگی به رانندگان این است که با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و دقت کافی به اطراف خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه توصیه پلیس به رانندگان و دیگر کاربران ترافیکی این است که در این شرایط تا حد امکان از تردد غیرضروری پرهیز کنند، گفت: رانندگانی که قصد تردد از معابر شمالی تهران به خصوص در مناطق شمیرانات و کوهپایه‌ای را دارند، حتما زنجیرچرخ داشته باشند.   رعایت فاصله طولی به خودروی مقابله و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز نیز موضوع مهمی است که رعایت آن توصیه می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه رانندگان باید از سالم بودن برف پاک‌کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند، گفت: عابران پیاده نیز توجه داشته باشند که برای عبور از عرض معابر حتما از گذرگاه‌های عابرپیاده استفاده کنند. ایستادن در حاشیه ناامن راه و عبور غیرمجاز از عرض مسیر احتمال برخورد وسایل نقلیه با آنان را افزایش می‌دهد.

رازقی با بیان اینکه در روزهای بارانی و به خصوص برفی احتمال افزایش حجم ترافیک به دلیل تمایل بیشتر به استفاده از وسایل نقلیه شخصی، لغزندگی معابر و کاهش سرعت متوسط و افزایش احتمال وقوع تصادفات بیشتر است، گفت: در همین راستا نیز شهروندان محترم باید دقت داشته باشند که زمان بیشتری را نسبت به روزهای قبل برای رسیدن به مقصد در نظر داشته باشند.

به گفته وی، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی از ساعات اولیه صبح امروز در معابر تهران مستقر بوده و نسبت به مدیریت و روانسازی ترافیک اقدام کرده‌اند. همچنین ترافیک پایتخت نیز به شکل هوشمند از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ رصد می‌شود.