به گزارش پارس نیوز ، سایپا یکی از شرکت های بزرگ خودرو سازی ایران است. محصولات سایپا طرفداران بسیاری دارد. شرکت سایپا چند بار در سال محصولات خود را با قیمت مناسب تر و کارخانه ای به مشتریانش ارائه می کند. معمولا موعد تحویل خودرو های سایپا چند ماهه در نظر گرفته شده است.


امروز قیمت تمامی خودروهای پرفروش سایپا کاهش قیمت ۱ الی ۶ میلیون تومانی را ثبت کردند. 

بر این اساس قیمت تیبا با ۶ میلیون کاهش به ۴۰۶ میلیون رسید، کوییک با ۶ میلیون کاهش قیمت ۴۳۷ میلیون و شاهین با ۹ میلیون کاهش قیمت ۷۳۵ میلیون تومان قیمت خورد.

 
قیمت انواع خودروهای سایپا در بازار نام خودرو مدل-کارکرد قیمت بازار (تومان) تغییر قیمت بازار
 
تیبا ۱۴۰۱-صفر ۴۰۶,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۶,۰۰۰,۰۰۰‌
تیبا 2 ۱۴۰۱-صفر ۴۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۶,۰۰۰,۰۰۰‌
ساینا ۱۴۰۱-صفر ۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۵,۰۰۰,۰۰۰‌
ساینا S ۱۴۰۱-صفر ۴۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۴,۰۰۰,۰۰۰‌
کوییک ۱۴۰۱-صفر ۴۲۷,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۶,۰۰۰,۰۰۰‌
کوییک پلاس اتوماتیک ۱۴۰۱-صفر ۵۲۲,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۱,۰۰۰,۰۰۰‌
کوییک R ۱۴۰۱-صفر ۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۳,۰۰۰,۰۰۰‌
کوییک R پلاس اتوماتیک ۱۴۰۱-صفر ۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۱,۰۰۰,۰۰۰‌
کوییک S ۱۴۰۱-صفر ۴۴۲,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۵,۰۰۰,۰۰۰‌
شاهین ۱۴۰۱-صفر ۷۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۹,۰۰۰,۰۰۰‌
سایپا 151 ۱۴۰۱-صفر ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۳,۰۰۰,۰۰۰‌
سایپا 151 (با لاینر) ۱۴۰۱-صفر ۳۵۱,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۲,۰۰۰,۰۰۰‌
وانت زامیاد (آپشنال) ۱۴۰۱-صفر ۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۱,۰۰۰,۰۰۰‌
وانت زامیاد (آپشنال - رادیال) ۱۴۰۱-صفر ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۲,۰۰۰,۰۰۰‌
وانت زامیاد گازسوز (آپشنال) ۱۴۰۱-صفر ۶۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۴,۰۰۰,۰۰۰‌
وانت زامیاد گازسوز (آپشنال - رادیال) ۱۴۰۱-صفر ۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ‎-۵,۰۰۰,۰۰۰‌
وانت پادرا ۱۴۰۱-صفر ۶۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ---
وانت پادرا (دوگانه سوز) ۱۴۰۱-صفر ۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰ ---
پیکاپ کارون ۱۴۰۱-صفر ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ---
 

تحویل خودروهای مرحله اول سایپا از هفته دوم اردیبهشت / فراخوان مرحله دوم به‌زودی

محمدعلی تیموری ضمن اکید براینکه شرایط ثبت‌نام برای کلیه متقاضیان خرید محصولات گروه سایپا فراهم شده است، گفت: برای تولید و تحویل ۸۰۰ هزار خودرو برنامه‌ریزی شده است و در هفته اول کاری سال ۱۴۰۲ با قدرت و شروع بسیار خوب، قریب به ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید و تحویل محقق شده است؛ هدف‌گذاری گروه سایپا در سال ۱۴۰۲ مطابق با سیاست‌های وزارت صمت براساس افزایش تولید است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: با توجه به شعار سال جاری "مهار تورم و رشد تولید" گروه خودروسازی سایپا برنامه جامعی در بخش تولید تعریف کرده است تا کلیه متقاضیان محصولات سایپا که شرایط خرید خودرو را دارند، در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام کنند.

طبق اعلام گروه خودروسازی سایپا، وی تاکید کرد: تحویل خودروهای مشتریان مطابق نوبت و براساس زمان تحویل مندرج در قرارداد با مشتری از هفته دوم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. 

تیموری با بیان اینکه متقاضیانی که نتوانستند در اسفند ماه سال گذشته و حتی در روزهای ابتدایی فروردین ماه (افرادی که حساب وکالتی تعریف کرده بودند) فرآیند ثبت‌نام را به دلایل مختلف انجام دهند، گفت: فراخوان جدید برای ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام خواهد شد./ ایسنا

قیمت جدید خودروهای سایپا ابلاغ شد + جدول قیمت

دیروز قیمت جدید خودرو به صورت رسمی اعلام شد که بر این اساس میانگین افزایش قیمت ۱۸ تا ۲۹ درصد بود.

بر همین اساس نیز قیمت پایه فروش محصولات سواری تولید داخلی گروه سایپا از ابتدای سال ۱۴۰۲ به شرح جدول ذیل ابلاغ شد.

در زمان خرید به قیمت‌های پایه ۳ درصد عوارض شهرداری، ۶ درصد مالیات ارزش افزوده، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده، یک درصد مالیات شماره گذاری، ۲.۵ درصد مالیات هوای پاک، ۴.۲۵۰ میلیون تومان بیمه شخص ثالث و حدوداً ۶۰۰ هزار تومان خدمات شماره گذاری، پست و نصب پلاک نیز اضافه خواهد شد.

سایپا

لازم به ذکر است که در طرح جدید تخصیص یکپارچه خودرو امکان تخصیص خودرو بدون قرعه‌کشی فراهم آمده است و اکنون همه واجدان شرایط می‌توانند بدون قرعه‌کشی در خصوص دریافت خودروهای مدنظر با قیمت جدید بر اساس فهرست انتظار اقدام کنند.

جدیدترین قیمت خودرو ساینا در بازار + جدول قیمت

بر اساس قیمت خودرو ساینا صفر، EX دنده ای مدل ۹۹ به ۳۴۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته ۳۵میلیون گران شده است. قیمت ساینا S دنده ای مدل ۹۹ به  ۳۴۵ میلیون تومان رسیده است که به معنای افزایش ۱۵ میلیونی طی هفته  است.

قیمت ساینا  پلاس دنده ای  ۱۴۰۰  نیز ۳۴۵ میلیون تومان اعلام شده است که طی ماه گذشته ۴۵ میلیون ارزان شده است. برای خرید ساینا پلاس دنده ای مدل ۹۹ باید  ۳۵۰ میلیون هزینه کنید که ۲۰ میلیون ارزان شده  است./ اقتصاد 100

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)

 

EX دنده ای ۱۳۹۹ | با رینگ فولادی - سایپا صفر ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
EX دنده ای ۱۴۰۰ | با رینگ فولادی - سایپا صفر ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
EX دنده ای ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پلاس دنده ای ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پلاس دنده ای ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
S دنده ای ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
S دنده ای ۱۴۰۱ | سایپا صفر (قیمت نمایندگی) ۱۶۹,۹۹۸,۰۰۰
S دنده ای ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
S دنده ای ۱۴۰۰ | سایپا صفر

۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

 

ساندرو استپ وی در بازار چند معامله می شود ؟ + جدول قیمت

جدیدترین اطلاعات درباره قیمت روز خودروهای ساندرو را به دست خواهید آورد./ اقتصاد آنلاین​

قیمت بازار انواع خودرو ساندرو  برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)

 

ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۸ | سایپا صفر ۱,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساندرو استپ وی اتوماتیک ۱۳۹۸ | سایپا صفر ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساندرو استپ وی دنده ای ۱۳۹۸ | سایپا صفر ۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: باما  

خودروهایی که می‌توانید بدون قرعه‌کشی به خانه ببرید + جزئیات طرح جدید سایپا 

خودروسازی سایپا اعلام کرد بار دیگر از روز پنجشنبه 20 بهمن ماه سال جاری طرح پیش فروش خود را در دسترس متقاضیان قرار می دهد. بروزرسانی این پیش فروش در واقع همان طرح فروشی است که خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص از روز 13 بهمن ماه استارت زد. چهار خودرویی ساینا S دوگانه سوز، کوییک R با گیربکس اتوماتیک، کوییک معمولی مدل GX، کوییک R مدل GX محصولاتی هستند که نارنجی های جاده مخصوص برای این طرح فروش خود از سبد محصولاتی خود خارج کرده اند. آن طور که این خودروساز در اطلاعیه خود آورده متقاضیان باید برای ساینا S دوگانه سوز حدود 114 میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت در حساب های وکالتی خود ذخیره کنند.

کوییک R با گیربکس اتوماتیک نیز با پیش پرداختی حدود 149 میلیون تومان در این طرح فروش حاضر است. کوییک R مدل GX و کوییک معمولی مدل GX نیز به ترتیب با پیش پرداخت های حول و حوش 118 میلیون و 113 میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. مدیران سایپا تاکید کرده اند متقاضیان مبالغ پیش پرداخت را باید تا ساعت 13 روز 19 بهمن ماه به حساب های وکالتی خود واریز کنند. پیش تر متقاضیان شرکت در این طرح پیش فروش باید حساب وکالتی خود را تا روز 12 بهمن ماه سال جاری افتتاح کرده و به حساب یاد شده مبلغ پیش پرداخت خودروی مورد نظر را واریز کنند.

این طرح پیش فروش خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص از ساعت 9 صبح روز 20 بهمن ماه امسال در دسترس متقاضیان قرار دارد. شرایط متقاضیان شرکت در این طرح فروش همانند از ادوار گذشته است. سایپایی این طرح فروش را تا زمان تکمیل ظرفیت روی سایت خود خواهند داشت. اطلاعیه فروش سایپا نشان می دهد رنگ محصولات عرضه شده در این طرح فروش مشخص نیست اما متقاضیان می توانند با شرکت در این طرح پیش فروش از سود مشارکت نیز برخودار شوند. سود مشارکت را سایپایی ها برای جدیدترین پیش فروش خود 10 درصد به صورت سالانه در نظر گرفته اند. چنانچه متقاضی ثبت نام کند و چندی بعد از خرید محصول انتخاب کرده به هر دلیل پشیمان شود می تواند از 7 درصد سود انصراف به صورت سالانه استفاده کند.

 خودروهایی که می‌توانید بدون قرعه‌کشی به خانه ببرید

بازه تحویل ساینا S دوگانه سوز آبان ماه تا بهمن ماه سال 1402 در نظر گرفته شده است. اما کوییک هایی که به صورت پیش فروش در اختیار متقاضیان قرار گرفته طی مهر ماه تا بهمن ماه سال آینده تحویل داده می شود. با توجه به اینکه طرح های فروش سایپا از دوران عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به دلیل استقبال کم بدون قرعه کشی برگزار می شد به نظر می رسد متقاضیان خودروهای عرضه شده بی دردسر بتوانند خودروی مورد نظر خود را پیش خرید کنند.

البته سیگنال سایپایی ها مبنی بر تمدید طرح پیش فروش و در دسترس بودن طرح تا زمان تکمیل ظرفیت نیز نشان می دهد این خودروساز پیش پینی کرده نیاز به انتخاب صاحبان خودروهای عرضه شده با اهرم قرعه کشی نخواهد بود. متقاضیان فراموش نکنند الباقی قیمت خوردو های عرضه شده در زمان تحویل به قیمت روز از خریداران دریافت خواهد شد. 

پراید 35 میلیون گران شد + جدول جدیدترین قیمت سایپا

قیمت روز پراید صفر ۹۹ مدل ۱۳۱ SE به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت ماده است.

پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب حوالی ۳۰۵ و ۳۱۵ میلیون تومان خریدوفروش می شود که به معنای افزایش ۱۵ میلیونی طی روز گذشته است. این دو خودرو طی ۴ روز ۳۵ میلیون گران شدند. قیمت جدید پراید صفر ۱۱۱ SE مدل ۹۹ حوالی ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

 

پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۰ به ۲۸۵میلیون رسیده است. مدل ۹۹ این خودرو حوالی ۲۸۰ میلیون قیمت گذاری شده است که طی یک روز ۲۰ میلیون گران شده است. 

پیش فروش ۲ خودرو سایپا از امروز ۶ اسفند + جدول قیمت

پیش فروش ۲ خودرو از گروه خودروسازی سایپا از امروز شنبه ۶ اسفند ۱۰۴۱ و از ساعت ده صبح آغاز می‌شود./ تازه‌نیوز​

پیش فروش نیسان

جهش 22 میلیونی شاهین در بازار + جدول قیمت سایپا

 ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز سایپایی‌ها با رشد 2 تا 22 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شدند و بیشترین رشد قیمت به شاهین رسید. تداوم رشد نرخ دلار یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار خودرو رشد قیمت در بازار را به آن نسبت می دهند.

قیمت محصولات سایپا در بازار

خودروهای «شاهین»، «کوییکR » ، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قیمت «شاهین» امروز در بازار 650 میلیون تومان شد و رشد 22 میلیونی داشت شاهین از ابتدای هفته جاری به دفعات رشد قیمت داشت و به گفته فعالان بازار خودرو این رشد همچنان ادامه دارد. اما براساس ارزیابی بازار نشان می‌دهد که امروز «ساینا» بدون تغییر در بازار 375 میلیون تومان قیمت‌ خورد.

0TusgWakwlk2

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده کوییک هم امروز «کوییکR» در بازار 379 میلیون تومانی شد و رشد 5 میلیونی را ثبت کرد و «کوییک معمولی» هم در بازار 368 میلیون قیمت خورد و رشدی 5 میلیونی داشت.

اما در میان خانواده تیبا، امروز «تیبا صندوقدار» در بازار با افزایش2 میلیون تومانی داشت و 357 میلیون قیمت گذاری شد و «تیبا 2 معمولی» هم افزایش 2 میلیونی داشت و در بازار 375 میلیون تومان دست به دست شد./اقتصادنیوز

آغاز حراج پایان سال محصولات سایپا از امروز | این محصولات سایپا را از دم قسط بخرید

محصولات سایپا طرفداران زیادی دارد. قیمت محصولات سایپا برای بسیاری از اقشار جامعه مناسب است.فروش محصولات سایپادر هر فصل با شرایط جدید آغاز شد. محصولات سایپا از کیفیت خوبی برخوردار است.اسامی برندگان محصولات سایپا بعد از عر دوره قرعه کشی اعلام می شود. شرایط فروش ویژه  محصولات سایپا  اعلام شد.

پیش فروش سایپا با شرایط ویژه به زودی آغاز خواهد شد. این پیش فروش شامل عرضه 4 خودرو پرطرفدار است.

بر اساس بخشنامه جدید سایپا پیش فروش محصولات سایپا به مناسبت مبعث به زودی آغاز می‌شود. پیش فروش محصولات سایپا از هفته آینده به مناسبت عید مبعث آغاز می‌شود. جزئیات فروش ویژه سایپا و قیمت خودروها در این گزارش آمده است.

مرحله جدید پیش فروش محصولات شرکت سایپا از روز سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد و داشتن گواهینامه و محدودیت خرید ۴۸ ماهه در این بخشنامه اعمال می‌شود.

متقاضیان از روز سه شنبه مورخ ۲ اسفند ۱۴۰۱ در صورتی که مطابق فرآیند ذیل دارای حساب وکالتی و موجودی به میزان مبلغ مندرج در بخشنامه جهت خودرو درخواستی بوده و دارای شرایط ثبت نام مطابق محدودیت‌های این بخشنامه باشند، می‌توانند با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب خودرو و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت اقدام نمایند.

 

در این طرح چهار محصول سایپا در طرح ویژه پیش فروش قرار گرفته است. این خودروها شامل ساینا اس دوگانه سوز با پیش‌پرداخت، ۱۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، کوییک مدل GX با پیش‌پرداخت ۱۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، کوییک R اتوماتیک با پیش‌پرداخت ۱۴۸ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان و کوییک R مدل GX با پیش‌پرداخت ۱۱۷ میلیون و ۶۲۳ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شوند.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به سایت فروش محصولات سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com/ مراجعه کنند.

قابل توجه است که در این طرح امکان پیش ثبت نام در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از صبح روز ۲ اسفند به مدت ۳ روز برای متقاضیان فراهم می‌شود و فرآیند فروش از طریق حساب وکالتی شامل متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جمعیت نیست.

محصولات سایپا

گروه خودروسازی سایپا به مناسب مبعث رسول اکرم (ص)، از ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه این هفته (۲ اسفند ماه) چهار محصول خود را در قالب پیش‌فروش یکساله برای دو گروه متقاضیان عادی و مادران عرضه می کند؛ تنها برای متقاضیان عادی که تا ساعت ۱۳ روز دوشنبه اول اسفند ماه اقدام به تعریف حساب وکالتی و واریز مبلغ مندرج در بخشنامه کرده‌ و این وجه مسدود شده باشد، امکان ثبت‌نام فراهم خواهد بود. طبق روال این محدودیت شامل طرح ویژه مادران نمی‎شود.

پس از اجرای طرح پیش‌فروش ساینا S و سه مدل کوییک به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین طرح فروش فوق‌العاده سایپا ۱۵۱، اکنون این گروه خودروسازی قصد دارد که به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) نیز مجدد همان طرح پیش‌فروش چهار محصول (سه مدل کوییک شامل کوییک GX، کوییک R اتوماتیک و کوییک R مدل GX) را برای دو طرح ویژه متقاضیان عادی و طرح حمایتی از خانواده و جوانی جمعیت اجرایی کند.

این طرح از صبح روز سه‌شنبه هفته جاری ( ۱۰ صبح دوم اسفند ماه) آغاز شده و برای متقاضیان عادی تا زمان تکمیل ظرفیت و برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com در موعد مقرر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

باتوجه به الزام تعریف حساب وکالتی و واریز بخشی از وجه خودرو و مسدود شدن آن پیش از آغاز فرآیند ثبت‌نام، متقاضیان عادی بایستی تا ساعت ۱۳ روز دوشنبه (اول اسفند ماه) کلیه فرآیندهای اعلام شده در این رابطه را (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه تعیین شده برای خودروی مدنظر) تکمیل کرده باشند؛ در غیراین صورت لینک ثبت‌نام برای فرد متقاضی فعال نخواهد شد. 

مجدد تاکید می‌شود که ضرورت تعریف حساب وکالتی و واریز بخشی از وجه خودرو، شامل متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نمی‌شود.

محصولات سایپا

نبود امکاناتی نظیر در برقی عقب، تیپ ترونیک گیربکس، گرم کن و سردکن صندلی از جمله نقص هایی بود که در ملاقات اولیه با UNI-T به چشم می خورد اما باید در نظر داشت که این خودرو از سطح کیفی قابل توجهی در مقایسه با دیگر هموطنانش بهره می برد و برای تطبیق قیمت آن با سقف قیمتی واردات ممکن است در نسخه نهایی نیز با همین شرایط به بازار عرضه شود. همچنین طی سواری کوتاه مدتی که با این خودرو داشتیم، عایق بندی خوب کابین و همچنین شتابگیری قابل قبول آن از جمله مزایای قابل توجه این کراس اوور بود. منابع رسمی شتاب این کراس اوور را کمتر از ۱۰ ثانیه و مصرف سوخت آن را حدود ۶.۳ لیتر در سیکل ترکیبی اعلام کرده اند.

UNI-T در بازار کشورهای همسایه با قیمتی بیش از ۳۰ هزار دلار عرضه می شود و به نظر می رسد در زمره خودروهای پریمیوم وارداتی از نظر قیمت قرار گیرد. البته ذکر این نکته ضروری است که سایپا الزاما این محصول را با قیمت خرده فروشی کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری نمی کند و از این جهت امکان واردات آن وجود خواهد داشت

پرواز شاهین در بازار خودرو + جدول قیمت محصولات سایپا

فعالان بازار خودرو معتقدند رشد نرخ دلار در بازار امروز موجب شد تا شاهد رشد قیمت در بازار باشیم، رشدی که بیش از همه شبیه جهش قیمت است. از سوی دیگر فعالان بازار بر این نکته تاکید می کنند که رشد قیمت بازار را بیش از پیش در رکود فرو برده و بیش از پیش خریداران را از بازار دور کرده است.

به گزارش فعالان بازار خودرو ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که دلار متهم اصلی رشد قیمت در بازار است و این متهم توانسته امروز بازار خودرو را 22 تا 55 میلیون تومان گران کند، بطوریکه امروز شاهین افزایشی 55 میلیونی داشت و ساینا هم 31 میلیون تومان گران شد.

قیمت محصولات سایپا در بازار

خودروهای «شاهین»، «کوییکR » ، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قیمت «شاهین» امروز در بازار 620 میلیون تومان شد و رشد 55 میلیونی داشت. ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز «ساینا» هم با رشد 31 میلیونی در بازار 360 میلیون تومان قیمت‌ خورد.

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده کوییک هم امروز «کوییکR» در بازار 360 میلیون تومانی شد و رشد 27 میلیونی را ثبت کرد و «کوییک معمولی» هم در بازار 353 میلیون قیمت خورد و رشدی23میلیونی داشت.

اما در میان خانواده تیبا، امروز «تیبا صندوقدار» در بازار با افزایش 23 میلیون تومانی داشت و 347 میلیون قیمت گذاری شد و «تیبا 2 معمولی» هم افزایش22 میلیونی داشت و در بازار 350 میلیون تومان دست به دست شد./ اقتصادنیوز

سایپا 30

عیدانه سایپا برای عید مبعث /  پیش فروش 4 خودروی پرطرفدار

پیش فروش 4 محصول گروه خودروسازی سایپا به مناسب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) (طرح عادی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)  آغاز می شود. 

در این دوره شرکت خودروسازی سایپا 4 خودرو ساینا S دوگانه سوز، کوییک - مدل GX، کوییک R اتوماتیک و کوییک R مدل GX را با زمان تحویل آبان لغایت اسفند 1402 به متقاضیان ارائه خواهد کرد. 

متقاضیان از ساعت 13 روز یکشنبه مورخ 1401.11.30 می توانند جهت پیش ثبت نام به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com  وارد شوند و پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب خودرو و پیش ثبت نام به مدت 2 روز تا ساعت 13 روز سه شنبه 1401.12.2 اقدام کنند.

متقاضیان باید تا پایان مهلت پیش ثبت نام نسبت به وکالتی کردن حساب و تکمیل موجودی، حداقل به مبلغ 1.100.000.000 ریال در حساب وکالتی اقدام و تا آغاز ثبت نام، وجه مذکور را در حساب خود حفظ کنند. 

لازم به ذکر است در مرحله پیش ثبت نام، اولویت جهت ثبت درخواست متقاضیان وجود ندارد. بدیهی است مبلغ واریزی در حساب وکالتی شخص متقاضی باقی می ماند و هیچگونه برداشت وجهی توسط شرکت از حساب مذکور صورت نمی پذیرد و در این خصوص هیچگونه مسئولیتی بر عهده گروه خودروسازی سایپا نیست.

متقاضیان حائز شرایط مطابق مفاد بخشنامه می توانند از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه مورخ 1401.12.3 به آدرس https://saipa.iranecar.com جهت ثبت نام و پرداخت یکباره وجه مطابق جدول بخشنامه از طریق درگاه اینترنتی تا تکمیل ظرفیت اقدام کنند. لازم است واریز وجه به حساب شرکت سایپا/پارس خودرو صرفاً توسط شخص متقاضی و از حساب ایشان صورت پذیرد.

همچنین امکان پیش ثبت نام در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز همزمان از ساعت 13 روز یکشنبه مورخ 1401.11.30 به مدت 3 روز جهت متقاضیان  این طرح فراهم است و فرایند فروش از طریق تعریف حساب وکالتی شامل متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نمی شود. 

از جمله شرایط عمومی بخشنامه برای ثبت نام متقاضیان خرید محدودیت کد ملی برای ثبت نام ها است که بر این اساس هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو است. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال و ملزم به ارائه گواهینامه خودرو حداقل پایه سوم است. امکان ثبت نام برای متقاضیان دارای پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) میسر نیست. امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد. متقاضی طی 48 ماه گذشته ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نزد شرکت های خودروساز نداشته باشد. 

iHApbdUBZs4H

ثبت نام اصلی از 2 اسفند آغاز و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

بنابراین متقاضیان ساعت 10 صبح روز سه شنبه مورخ  دوم اسفند 1401 در صورتی که مطابق فرآینداعلام شده دارای حساب وکالتی و موجودی به میزان مبلغ مندرج در بخشنامه جهت خودرو درخواستی بوده و دارای شرایط ثبت نام مطابق محدودیت های این بخشنامه باشند، می توانند با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com مراجعه و  پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب خودرو و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت اقدام کند. لازم به ذکر است متقاضیانی امکان ثبت نام را خواهند داشت که تا ساعت 13 روز دوشنبه مورخ اول اسفند 1401 کلیه فرایندهای اعلام شده در این خصوص را تکمیل کنند و همچنین امکان پیش ثبت نام در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز از ساعت 10 صبح روز سه شنبه مورخ دوم اسفند 1401 به مدت 3 روز جهت متقاضیان این طرح فراهم است و فرایند فروش از طریق تعریف حساب وکالتی شامل متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیست. /فارس

آغاز فروش فوق‌العاده سایپا بدون حساب وکالتی

پس از اجرای طرح پیش‌فروش یکساله چهار محصول گروه خودروسازی سایپا به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، این گروه خودروسازی، فروش فوق‌العاده وانت ۱۵۱ خود را در رنگ سفید و با قیمت قطعی ۱۹۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان عرضه می‌کند.

این در حالیست که مرحله قبلی عرضه این خودرو در آذر ماه سال جاری با قیمت ۱۶۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان عرضه شد؛ بنابراین در این مرحله از فروش نسبت به طرح قبلی عرضه آن (در عرضه دو ماه) افزایش قیمت ۳۰ میلیون تومانی این محصول دیده می‌شود. ضمن اینکه در همان عرضه آذر ماه هم نسبت به عرضه آن در آبان ماه، افزایش قیمت ۹ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان را تجربه کرده بود؛ چرا که این محصول گروه خودروسازی سایپا در آبان ماه ۱۴۰۱ با قیمت قطعی ۱۶۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان برای فروش فوق‌العاده عرضه شده بود.

بر این اساس از ابتدای نیمه دوم سال جاری تاکنون، ۳۹ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان قیمت وانت ۱۵۱ سایپا، درب کارخانه افزایش پیدا کرده است.برای شرکت در این مرحله از فروش سایپا ۱۵۱ SE با موتور M۱۳، متقاضیان از ساعت ۱۴ امروز (سه‌شنبه بهمن ماه) با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی  saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در این مرحله از فروش محدودیت‌های هر کد ملی یک خودرو، عدم پلاک انتظامی فعال، دارا بودن گواهینامه معتبر، حداقل سن ۱۸ سال، عدم خرید طی ۴۸ ماهه گذشته از ایران‌خودرو و سایپا، شماره تلفن به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح  و انتقال خودرو بصورت وکالتی اعمال می‌شود.

سایپا

گفتنی است، با توجه به نوع خودرو عرضه شده، پیش‌شرط تعریف حساب وکالتی در این مرحله از فروش سایپا لحاط نمی‌شود./ ایسنا

عرضه سایپا ۱۵۱ برای فروش فوق‌العاده / پیش شرط حساب وکالتی لحاظ نمی‌شود

پس از اجرای طرح پیش‌فروش یکساله چهار محصول گروه خودروسازی سایپا به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، این گروه خودروسازی، فروش فوق‌العاده وانت ۱۵۱ خود را اجرایی خواهد کرد.

رنگ خودروهای قابل عرضه سفید و با قیمت قطعی ۱۹۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان است.

متقاضیان می‌توانند از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه (۲۵ بهمن ماه) با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی  saipa.iranecar.com  نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در این مرحله از فروش محدودیت‌های هر کد ملی یک خودرو، عدم پلاک انتظامی فعال، دارا بودن گواهینامه معتبر، حداقل سن ۱۸ سال، عدم خرید طی ۴۸ ماهه گذشته از ایران‌خودرو و سایپا، شماره تلفن به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح  و انتقال خودرو بصورت وکالتی اعمال می‌شود.

گفتنی است، با توجه به نوع خودرو عرضه شده، پیش‌شرط تعریف حساب وکالتی در این مرحله از فروش سایپا لحاط نمی‌شود./ ایسنا

شاهین 550 میلیونی شد

رشد قیمت خودرو در بازار امروز برخلاف پیش‌بینی فعالان بازار رقم خورد، چرا که فعالان این بازار پیش‌بینی می کردند با توجه به تعطیلی آخر هفته قیمت در بازار شکلی آرام داشته باشد، اما برخلاف پیش‌بینی‌ها بازار خودرو اولین روز هفته را طوفانی آغاز کرد.

براساس ارزیابی بازار «شاهین» امروز رشد 28 میلیونی را تجربه کرد و رشد «تیبا2» هم به 8 میلیون تومان رسید از سوی دیگر «کوییکR» هم با افزایش 7 میلیونی راهی بازار شد.

قیمت محصولات سایپا در بازار

خودروهای «شاهین»، «کوییکR » ، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قیمت «شاهین» امروز در بازار 550 میلیون تومان شد و رشد 28 میلیونی داشت. ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز «ساینا» هم با رشد پنج میلیونی در بازار 321 میلیون تومان قیمت‌ خورد.

ز سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده کوییک هم امروز «کوییکR» در بازار 329 میلیون تومانی شد و رشد 7 میلیونی را ثبت کرد و «کوییک معمولی» هم در بازار 323 میلیون قیمت خورد و رشدی 6 میلیونی داشت.

اما در میان خانواده تیبا، امروز «تیبا صندوقدار» در بازار با افزایش هفت میلیون تومانی داشت و 317 میلیون قیمت گذاری شد و «تیبا 2 معمولی» هم افزایش 8 میلیونی داشت و در بازار 320 میلیون تومان دست به دست شد. / اقتصادنیوز

سایپا 23

 

این خودروها را پنجشنبه با قیمت کارخانه بخرید + جدول شرایط پیش فروش سایپا

پیرو بخشنامه شماره 448650 با توجه به درخواست برخی از متقاضیان محترم خرید خودرو مبنی بر مشارکت در طرح پیش فروش محصولات به استحضار می رساند، امکان افتتاح حساب وکالتی و واریز موجودی به میزان مبلغ مندرج در بخشنامه مذکور تا ساعت 13 روز چهارشنبه مورخ 1401/11/19 برای متقاضیان تمدید میگردد.

متقاضیان محترم از ساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ 1401/11/20 در صورتی که مطابق فرآیند اعلام شده دارای حساب وکالتی و موجودی به میزان مبلغ مندرج در بخشنامه جهت خودرو درخواستی بوده و دارای شرایط ثبت نام مطابق محدودیت های این بخشنامه باشند، میتوانند با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا، پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب خودرو و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت اقدام نمایند.

لازم به ذکر است کلیه مفاد و شرایط در بخشنامه مذکور به قوت خود باقی است.

مرحله جدید پیش‌فروش محصولات سایپا ویژه دهه فجر

فروش ویژه سایپا به مدت سه روز + جزئیات

به مناسبت دهه فجر، پیش فروش محصولات سایپا برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر (طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) از امروز ۱۶ بهمن به مدت سه روز اجرا می‌شود.

 در این طرح، چهار محصول ساینا S دوگانه‌سوز، کوییک مدل GX، کوییک R اتوماتیک و کوییک R مدل GX در قالب طرح پیش فروش یکساله برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر عرضه می‌شود.

NYcocuHhrazi

متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مادران) می‌توانند از ساعت ۹ صبح امروز به مدت سه روز با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا در این طرح ثبت‌نام کنند.

پیش‌فروش ساینا S و سه مدل کوییک

در این طرح، چهار محصول ساینا S دوگانه‌سوز، کوییک مدل GX، کوییک R اتوماتیک و کوییک R مدل GX در قالب طرح پیش فروش یکساله برای دو گروه متقاضیان عادی و مادران دارای دو فرزند و بیشتر عرضه می‌شود.

سایپا

متقاضیان می‌توانند از ساعت ٩ صبح پنجشنبه (١٣ بهمن ماه) با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی saipa.iranecar.com در این طرح ثبت‌نام کنند.

براساس این گزارش؛ متقاضیان عادی تا زمان تکمیل ظرفیت و متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سه روز برای ثبت درخواست خود فرصت دارند.

واریز وجه به حساب وکالتی تا ساعت ١۵ فردا

براساس این گزارش؛ تنها متقاضیان عادی دارای حساب وکالتی با موجودی برابر میزان مبلغ درج شده در بخشنامه می‌توانند با ورود به سایت فروش سایپا ثبت نام کنند.

برای این منظور، متقاضیان عادی تا ساعت ۱۵ روز چهارشنبه (۱۲ بهمن ماه) فرصت دارند که نسبت به تعریف حساب وکالتی و واریز وجه تعیین شده برای خودروی مدنظر خود اقدام کنند.

سایپا

ثبت‌نام طرح ویژه مادران از یکشنبه ۱۶ بهمن

براساس این گزارش؛ امکان پیش ثبت‌نام در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (طرح ویژه مادران) از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه هفته آینده به مدت سه روز اجرایی خواهد شد و ضرورت تعریف حساب وکالتی و واریز بخشی از وجه خودرو، شامل متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نمی‌شود.

خودرو جدید سایپا کادیلا وارد بازار می شود + زمان رونمایی و عکس

به گزارش اقتصاد100، مدیرعامل سایپا گفت: این گروه خودروسازی صادرات محصولات پی 90 و شاهین به روسیه را در دستور کار دارد.

«محمدعلی تیموری» در نشست «رفع موانع و بررسی راه های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه» با بیان اینکه بازار این کشور برای ما بسیار مهم است، افزود: یکی از اشتراکات خودروسازی دو کشور، تولید خودروی ال۹۰ است که این پروژه هم در ایران و هم روسیه قابل احیا است.

وی گفت: امروز زنجیره تامین قطعه سازی که زمانی در پروژه ال۹۰ فعال بود، قراردادش با پروژه پی۹۰ نهایی شده است.

USujsaWFoPL8

یموری بیان داشت: مشکل تولید ال۹۰ در ایران قوای محرکه آن بود که استاندارد یورو۴ داشت و امروز به یورو۵ ارتقا یافته است که می تواند برای بازار روسیه نیز بسیار مناسب باشد و مقرر است در مدرن ترین خط موتورسازی کشور که مشترک بین سایپا و شرکت رنو بود، تولید شود.

وی با اشاره به تولید ۵۰ دستگاه پی ۹۰، از رونمایی از نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر امسال در شرکت پارس خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و تولید آن را در سال آینده به روزانه ۱۰۰ دستگاه خواهیم رساند.

مدیرعامل سایپا گفت: اکنون قراردادهای تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تامین داخلی منعقد شده است.

وی ادامه داد: اکنون محصولات کوئیک و ساینا روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ سایپا تولید می شود و خرداد، تیر و شهریورماه ۱۴۰۲ به ترتیب خودروهای اطلس، سهند و وانت جدید سایپا که روی این پلتفرم توسعه یافته اند، وارد بازار خواهند شد، اما پس از آن دیگر برنامه توسعه ای روی این پلتفرم نخواهیم داشت.

تیموری گفت: پلتفرمی که جایگزین پلتفرم ایکس ۲۰۰ می شود، پی ۹۰ خواهد بود که استاندارد سه ستاره اروپا و استانداردهای ۸۵ گانه کشورمان را پاس خواهد کرد.

 آخرین قیمت انواع خودرو سایپا در بازار پنجشنبه 6 بهمن 1401

رصد معاملات بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت خودرو که هفته گذشته کمی کاهش یافته بود، این هفته دوباره به کانال صعودی بازگشته و در حال افزایش قیمت است.به طوری که خریداران و فروشندگان خودرو دچار سردرگمی نسبت به قیمت واقعی خودرو شده‌اند.

در چنین شرایطی استعلام قیمت درست یک خودرو برای ورود به معامله خودرو بسیار مهم است.

سایپا

 

 

مهلت فروش‌ سایپا در قطعی کامل سایت‌ تمام شد‌ 

طبق اطلاعیه‌‌های قبلی مقرر بود شرکت خودروسازی سایپا از ساعت 14 روز سه‌شنبه 4 بهمن از طریق سایت ثبت‌نام خودرو ‌به آدرس https://saipa.iranecar.com ثبت‌نام متقاضیان ‌خودرو در طرح عرضه فورس محصولات خود را انجام دهد.

سایت مذکور بلافاصله همان روز و از ساعت 14 از دسترس خارج شد و کاربران با پیام ‌«سایت در دسترس نیست» مواجه شدند.

پس از این اتفاق سایپا مدعی شد «با توجه به مراجعه زیاد مردم به سایت، این سایت دچار اختلال شده است» و بنابراین زمان ثبت‌نام از ساعت 14 روز چهارم بهمن به ساعت 18 تغییر یافت‌‌.

اما ‌ساعت 18 روز چهار بهمن هم مشکلات سایت ثبت‌نام سایپا رفع نشد و مردم برای ثبت‌نام سرگردان بودند.

مجددا ‌شرکت سایپا برای دومین بار ساعت فروش فوری محصولات خود را تغییر داد و اعلام کرد روز پنجم بهمن‌ ثبت‌نام انجام می‌شود، اما روز پنجم بهمن هم ایرادات سایت فروش سایپا برطرف نشد و ‌شرکت سایپا در سومین اطلاعیه خود ‌ضمن عذرخواهی از مشتریان به دلیل عدم اجرای به موقع طرح فروش فوق العاده اعلام کرده است به دلیل بهبود برخی موارد سیستمی در سامانه فروش محصولات سایپا این سامانه‌ از دسترس خارج شده است.

 

بعد از ظهر دیروز پنجم بهمن نیز متقاضیان از قطع بودن سایت ثبت‌نام سایپا خبر دادند.

امروز که متقاضیان به امید رفع مشکل فنی سایت برای ثبت‌نام به سراغ سایت ثبت‌نام سایپا رفتند با این پیام مواجه شدند که‌: «مراجعه کنندگان گرامی، ضمن تشکر از حضور جنابعالی در سایت گروه خودروسازی سایپا به استحضار می رساند، طرح فروش فوق العاده از بخشنامه شماره 431659 پایان یافته است».

این در حالی است که در کل زمان طرح فروش سایپا سایت ثبت‌نام این شرکت قطع بود و ضرورت داشت مدت زمان ثبت‌نام به احترام کاربران و رعایت قوانین مشتری‌مداری ‌تمدید شود، در حالی که سایپا بی‌توجه به‌ مشکلاتی که برای مردم در این دوره ثبت‌نام ایجاد کرد، مهلت ثبت‌نام را پایان‌یافته اعلام کرد.‌

قرار بود در این عرضه دو خودروی کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال به قیمت 2.975.180.000 ریال و همچنین شاهین G به قیمت 3.447.470.000 ریال عرضه شود

زمان فروش فوق العاده سایپا تغییر کرد 

طبق اطلاعیه سایپا بخشنامه راس ساعت شش عصر و فقط برای واجدین شرایط مطابق مفاد بخشنامه فعال می گردد.

علی رغم اطلاع رسانی های قبلی گروه سایپا در خصوص زمان اجرای طرح فروش فوق العاده، در ساعت 14 امروز امکان ثبت نام برای متقاضیان وجود نداشت که فروش دو خودروی شاهین دستی و کوییک R پلاس اتوماتیک به ساعت 18 امروز سه‌شنبه ۴ بهمن موکول شد.

اختلال در سایت سایپا در نخستین ساعات طرح فروش فوق‌العاده

امروز از ساعت 14 قرار بود 2 خودروی شاهین دستی و کوییک R پلاس اتوماتیک در سایت فروش سایپا به فروش برسد،  اما کاربران از اختلال سایت خبر می‌دهند.

سایپا شاهین

رونمایی از محصول شیک و جدید سایپا با قیمتی کمتر از ساینا

 سایپا به‌تازگی از هاچ‌بک کوچک و شهری پاژ رونمایی کرده است. این خودرو، محصول مشترک میان سایپا و رقیب دیرینه‌اش، یعنی گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌حساب می‌آید که به‌تازگی با هدف ارتقای محصولات و افزایش عرضه دست همکاری به‌سمت یکدیگر دراز کرده‌اند و می‌خواهند یک خودروی اقتصادی را بر مبنای مدل موفق رنو کوئید توسعه دهند. خلاصه‌ای از مشخصات خودروی پاژ سایپا را در ادامه مشاهده می‌کنید.

news-paj-saipa-car-specifications-910x600

پاژ یک خودروی اقتصادی و ارزان‌قیمت است که براساس پلتفرم رنو کوئید ساخته شده و ظاهری مدرن و امروزی دارد. پاژ از نظر جثه همانند پراید است، ولی بدون‌شک کیفیت رانندگی آن را نمی‌توان با پراید سالخورده قدیمی مقایسه کرد. هاچ‌بک جدید سایپا یک خودروی شهری به‌شمار می‌آید که چندان برای مسافت‌های طولانی مناسب نیست، ولی به‌خوبی می‌تواند نیاز اولیه مشتریان را برآورده سازد. پاژ سایپا به‌عنوان یک خودروی اقتصادی، قیمتی کمتر از سایپا و کوییک دارد و بدون‌شک مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت.

 

سایپا پاژ

مشخصات فنی و قدرت موتور پاژ سایپا

ازجمله مشخصات خودروی پاژ سایپا در بخش فنی می‌توان به موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر از نوع تنفس طبیعی اشاره کرد. این موتور تنها ۷۰ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر گشتاور آن به ۱۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. گیربکس ۵‌سرعته دستی وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

طبق ادعای سایپا، پاژ از تمام استانداردهای ۸۵گانه پیروی کرده است و به‌دلیل وزن پایین (کمتر از یک تن)، مصرف سوخت بهینه‌ای دارد. گفته می‌شود این ماشین در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

از لحاظ امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی نباید انتظار چندانی از پاژ داشت؛ چرا که این خودروی جمع‌وجور تنها برای ترددهای معمولی در سطح شهر طراحی شده و از همه مهم‌تر، یک محصول ارزان‌قیمت است. بااین‌وجود سیستم‌هایی مثل ESC ،ABS ،EBD ،BA و همین‌طور دو عدد کیسه هوا، سنسور پایش باد لاستیک‌ها، نمایشگر لمسی و فرمان کمکی برقی ازجمله مشخصات خودروی پاژ سایپا در بخش تجهیزات به‌حساب می‌آیند.

این خودرو را فقط امروز بدون قرعه کشی بخرید + شرایط خرید خودرو

متقاضیان از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه در صورتی که مطابق شرایط دارای حساب وکالتی و موجودی به میزان مبلغ در بخشنامه باشند می‌توانند با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب خودرو و ثبت نام تا زمان تکمیل ظرفیت اقدام نمایند.

0.0

لازم به ذکر است متقاضیانی امکان ثبت نام را خواهند داشت که تا پایان وقت اداری روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ کلیه فرایندهای اعلام شده در این خصوص را تکمیل نمایند.

آغاز طرح فروش فوق‌العاده سایپا از ۴ بهمن + جزئیات کامل ثبت نام

گروه خودروسازی سایپا، از روز سه شنبه ۴ بهمن ماه فروش فوق العاده کوئیک آر پلاس اتوماتیک و شاهین را با موعد تحویل 90 روزه را آغاز می‌کند.

متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرایند خرید خودرو در طرح مذکور شرکت کنند.

01

02

03

شاهین از 500 میلیون کوتاه آمد + قیمت محصولات سایپا در بازار

کاهش قیمت در بازار سایپایی‌ها امروز همزمان شد با افت قیمت ایران‌خودرویی‌ها در بازار که با این شرایط می توان گفت بازار خودرو امروز شکل کاهشی داشته است. افت قیمت خودرو در بازار در حالی شکل گرفت که به گفته فعالان این بازار امروز نرخ دلار شکل افزایشی داشته است، اما این تغییر نتوانست بر بازار خودرو اثرگذار باشد.

قیمت محصولات سایپا در بازار

خودروهای «شاهین»، «کوییکR» ، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

«شاهین» امروز در بازار با افت 4 میلیون 498 میلیون تومان قیمت خورد، شاهین در هفته‌های اخیر به دفعات رشد قیمت داشته و از مرز 500 میلیون تومان هم عبور کرد، اما طی روزهای اخیر قیمت این خودرو در بازار عقب‌نشینی کرد به زیر 500 میلیون تومان بازگشت.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز «ساینا» هم افتی 2 میلیونی داشت و در بازار 300 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر با توجه به رصد بازار می توان گفت «کوییکR» هم در بازار 301 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 4 میلیونی را تجربه کرد و «کوییک معمولی» هم با افت 2 میلیونی در بازار 296 میلیون قیمت خورد. اما خانواده تیبا هم افتی 2 میلیون داشتند و «تیبا صندوقدار» در بازار 299 میلیون تومان قیمت خورد. اما «تیبا 2 معمولی» در بازار 300 میلیون تومان دست به دست شد و تغییر قیمت نداشت.

خرید خودرو با شرایط خاص بانکی + جزییات

 قاسم خاکی جوان افزود: گروه خودروسازی سایپا به منظور پاسخگویی به درخواست متقاضیان خرید خودرو اقدام به اجرای طرح پیش فروش محصولات برای متقاضیان عادی و جوانی جمعیت کرده است.

به گفته او، بمنظور اختصاص خودرو به مصرف کنندگان واقعی امکان خرید از طریق تعریف حساب وکالتی مشتری فراهم شده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی سایپا ادامه داد: در حساب وکالتی، هیچگونه انتقال وجه در زمان پیش ثبت نام صورت نمی‌پذیرد و وجه خودرو در حساب مشتری تا اعلام منتخبین جهت ثبت نام باقی می‌ماند و مشتری می‌تواند وجه مربوط به ثبت نام در حساب وکالتی را در آخرین روز ثبت نام (۱۴۰۱/۱۰/۲۵) نزد بانک تکمیل کند.

او بیان کرد: در حال حاضر امکان تعریف حساب وکالتی در بانک های، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین و ملت به صورت حضوری و مراجعه به شعب فراهم شده که این فرآیند در بانک تجارت به صورت آنلاین امکان پذیر است.

خاکی جوان گفت: مذاکره با سایر بانک‌ها در حال انجام است و در صورتی که در بانک دیگری این امکان فراهم شود مراتب به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

هدیه ویژه سایپا به مناسبت روز مادر | 4 محصول سایپا برای مادران

پس از بالغ بر یکماه از آخرین طرح پیش‌فروش یکساله گروه خودروسازی سایپا، این خودروساز حالا از امروز (پنجشنبه ۲۲ دی ماه)، پیش‌فروش یکساله چهار محصول سایناS دوگانه‌سوز، کوییک R اتوماتیک، کویک‌ R مدل GX  و کوییک مدل GX را آغاز کرده‌ است.

ساینا کوییک

موعد تحویل هر چهار خودرو شهریور الی بهمن ماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

مهلت ثبت‌نام و پیش‌ثبت‌نام (طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) برای هر دو متقاضی سه روز (تا پایان روز یکشنبه ۲۵ دی ماه) در نظر گرفته شده است.

متقاضیان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح امروز با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به پیش‌ثبت‌نام اقدام کنند.

گفتنی است که در طرح ویژه مادران، پیش‌ثبت‌نام صورت می‌گیرد و پس از تایید مادران حائز شرایط امکان ثبت‌نام (مادران دارای حداقل دو فرزند که فرزند دوم به‌ بعد آن‌ها از تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد به‌ دنیا آمده باشد)، امکان ثبت‌نام نهایی فراهم و واریز وجه مسیر خواهد شد.

در این مرحله از پیش‌فروش محصولات سایپا در ویژه مادران، حداقل سن ۱۸ سال، دارا بودن گواهینامه رانندگی، عدم خرید ۴۸ ماه گذشته برای مادران حائز شرایط لحاظ نخواهد شد.

62484341

اما در طرح ویژه متقاضیان عادی، محدودیت عدم پلاک انتظامی فعال، حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهی‌نامه معتبر، عدم خرید طی ۴۸ ماهه گذشته از ایران‌خودرو و سایپا اعمال می‌شود.

ضمن اینکه در طرح‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هر کد ملی تنها مجاز به ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از یکی از شرکت‌های خودروساز هستند.

به گفته کاظمی طرقی معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در این طرح فروش ۷۰ هزار دستگاه انواع محصولات این گروه در قالب طرح پیش فروش در راستای پاسخگویی به درخواست خرید متقاضیان فروخته خواهد شد.

وی افزود: این طرح شامل مشتریان عادی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوده و از ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه مورخ ۲۲ دی ماه جاری خواهد شد.

قیمت کارخانه ای محصولات سایپا [به‌روزرسانی] - دی ۱۴۰۱

لیست قیمت جدید کارخانه ای محصولات گروه خودروسازی سایپا در دی ماه 1401 منتشر شد.

در مورد سایپا

سایپا شرکت خودروسازی ایرانی است که پس از ایران خودرو به عنوان دومین خودروساز بزرگ ایران شناخته می‌شود. تیبا، تیبا ۲، ساینا، کوییک، شاهین، آریا، سهند و اطلس؛ محصولات خود این شرکت هستند که به شکل ویژه برای سایپا طراحی شده‌اند. این شرکت سابقه شراکت با برندهای دیگر را نیز دارد.

طبق تصمیماتی که خودروسازان میگیرند شرکت های خودروسازی در طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را بدون واسطه به مردم عرضه می کنند. روند فروش فوق‌العاده به صورت قرعه‌کشی خواهد بود و ضوابط مختلفی نیز در نظر گرفته شده تا دلالان از این بازار حذف شوند و خودرو به دست مشتری واقعی برسد.

در طرح فروش فوق‌العاده زمانی برای ثبت نام اعلام خواهد شد و بعد از پایان این مدت، از میان افرادی که ثبت‌نام انجام داده‌اند قرعه‌کشی می‌شود. لازم به ذکر است که این قرعه‌کشی در حضور نهادهای نظارتی خواهد بود. بعد از گذشت اندک زمانی اسامی افرادی که به آن‌ها خودرو می‌رسد در سایت و از طریق پیامک اعلام می‌شود.

معمولا این مشتریان باید ظرف مدت ۴۸ ساعت اقدام به تکمیل وجه کنند. البته مبلغی که سایر افراد واریز کرده‌اند اما اسمشان در قرعه‌کشی در نیامده طی ۷ روز عودت خواهد شد. این نکته را نیز باید گفت که معمولا تحویل خودروها حداکثر ظرف مدت ۳ ماه صورت می‌گیرد.

در سال 1401 بعد از دستور وزارت صمت مبنی بر فروش محصولات تمامی خودروسازان در چارچوب سامانه مشترک تخصیص خودرو، شرکت سایپا نیز عرضه محصولات خود را در قالب این سامانه به آدرس saipa.iranecar.com انجام می‌دهد. شرکت سایپا اعلام نموده که نهایت تلاش خود را برای از بین بردن قرعه کشی محصولات خود انجام داده تا بتواند بدون قرعه کشی و در قالب طرح های فروش و پیش فروش مختلف نیاز خریداران را پاسخ دهد.

شرایط عمومی بخشنامه ثبت نام سایپا

محدودیت کد ملی برای ثبت نام‌ها اعمال خواهد شد. (هر کد ملی مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو از مجموع دو گروه سایپا و ایران خودرو است.

حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال و ملزم به ارائه گواهینامه رانندگی خودرو حداقل پایه سوم هستند.

امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو به صورت وکالتی وجود ندارد.

متقاضی طی ۴۸ ماه گذشته ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نزد شرکت‌های سایپا و ایران خودرو نداشته باشد.

امکان ثبت نام برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) میسر نیست.

متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال یا فاقد گواهینامه رانندگی بوده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام، تا ۳ سال امکان ثبت نام در بخشنامه‌های فروش در دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو را نخواهند داشت.

شماره کارت، شماره حساب بانکی و شماره شبا که در آینده وجوه خرید خودرو از آن به حساب شرکت خودروساز واریز می‌شود الزاماً باید متعلق به شخص متقاضی باشد. در صورت درج اطلاعات نادرست (شماره شبا)، تمام مسئولیت آن متوجه متقاضی ثبت نام کننده خواهد بود.

شماره تلفن همراه اعلام شده باید متعلق به شخص متقاضی باشد.

کد پستی متقاضی ثبت نام کننده و کد نمایندگی انتخابی توسط مشتری باید از یک استان باشند. بدیهی است پس از انتخاب کد نمایندگی، امکان تغییر نمایندگی تحویل گیرنده وجود نداشته و مسئولیت آن بر عهده گروه سایپا نیست.

مشتریان محترم باید پس از کارکرد ۱۰۰۰ کیلومتر و حداکثر ۵ ماه از تاریخ تحویل خودرو برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی‌های گروه خودروسازی سایپا مراجعه کنند.

ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نیست.

نکته مهم

چنانچه در هر یک از مراحل ثبت نام تا تحویل خودرو، مشخص شود اطلاعات متقاضی ناصحیح بوده و یا ناقض شرایط بخشنامه است، ثبت نام متقاضی کان لم یکن خواهد شد.

در صورتیکه پس از امضای قرارداد فی مابین مشتری بر حسب ضرورت و یا الزامات قانونی و یا لزوم رعایت استانداردهای اجباری، شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی (آپشن) بر روی خودرو شود و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو ایجاد شود، دعوتنامه تکمیل وجه مربوطه صادر خواهد شد.

در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت تعیین شده برای خودروهای تحویلی در این طرح، پس از پایان ثبت نام اولیه و پس از صحت‌سنجی اطلاعات ثبت شده و با حضور مراجع نظارتی، قرعه کشی به تفکیک هر خودرو جهت انتخاب متقاضیان نهایی و اولویت بندی زمان تحویل خودرو مطابق ضوابط ابلاغی از کمیته خودرو صورت خواهد پذیرفت.

 

فهرست انتخاب شدگان نهایی از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا و ارسال پیامک ظرف یک روز پس از اتمام قرعه کشی اعلام خواهد شد. کلیه متقاضیان محترم بایدپس از پایان ثبت نام و قرعه کشی به سایت فروش اینترنتی گروه سایپا مراجعه و از نتایج قرعه کشی مطلع شوند.

منتخبین فروش فوق‌العاده سایپا چه کار کنند

پس از اعلام نتایج قرعه کشی، منتخبین فروش فوق‌العاده باید ظرف سه روز نسبت به واریز وجه علی‌الحساب پیش پرداخت قیمت خودرو اقدام کنند.

انتقال حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع است.

در این بخشنامه از زمان واریز تا زمان تحویل خودرو، سود مشارکت و انصراف صفر خواهد بود.

در صورت بروز هرگونه تأخیر در تحویل خودرو، معادل ۳۶ درصد سالیانه (سه درصد ماهیانه) خسارت تأخیر به صورت روزشمار محاسبه و مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود.