استارت رشد قیمت خودرو از 90 روزگذشته زده شد، بطوریکه در این مدت به دفعات شاهد جهش قیمت در بازار بودیم.

جهشی که در برخی از روزها به 100 میلیون تومان هم رسید و این نوسان موجب شد تا فعالان بازار خودرو تغییر قیمت را له جابجا شدن ارقام در بازار نسبت دهند و بر این نکته تاکید کنند که جابجایی تنها به فاصله گرفتن خریداران منجر می شود.

تفاوت 430 میلیونی قیمت هایماS7 پلاس در ابتدا و انتهای پاییز

براساس ارزیابی بازار در میان پرطرفدارهای بازار در 90 روز گذشته «هایماS7 پلاس» در بازار رشدی 430 میلیون تومانی داشته است. در اولین روزهای مهرماه این خودرو در بازار 770 میلیون تومان در بازار معامله می شد اما در آخرین روز آذر پاییز قیمت آن به یک میلیارد و 200 میلیون رسید تا این خودرو در کنار خودروهای میلیاردی قرار گیرد.

تارا در لیست خودروهای نیم میلیاردی

«تارا دنده‌ای» دومین خودرو است که در این مدت رشدی 237 میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت آن به 588 میلیون تومان رسید و در میان خودروهای نیم میلیاردی قرار گرفت.

دنا و شاهین می تازند

 ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در این مدت خانواده دنا هم از کورس رشد قیمت جانماندند و رشد قیمت 214 و 272 میلیونی را تجربه کردند. براین اساس قیمت «دنامعمولی» با افزایش 214 میلیونی در پایان پاییز به 542 میلیون تومان رسید.

«دناپلاس» یکی دیگر از خودروهایی است که در این مدت رشد قیمت 272 میلیونی را تجربه کرد و در آخرین روز پاییز قیمت آن به 692 میلیون رسید.

 

اما در میان پرطرفداران خودورهای داخلی «شاهین» هم در مدت زمان مورد ارزیابی رشد 124 میلیون تومانی داشت و قیمت آن در آخرین روز پاییز به 502 میلیون تومان رسید.

photo_۲۰۲۲-۱۲-۲۸_۱۷-۰۷-۳۴