به گزارش خبرنگار مهر، قهرمانی آرژانتین در رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرونده جام بیست و دوم را هم بست تا پس از آن فیفا رده بندی جدید تیم ها را براساس عملکردشان در این جام جهانی اعلام کند.

براساس اعلام جدید فیفا، تیم ملی فوتبال ایران که در گروه دوم جام جهانی قطر با تیم های انگلیس، ولز و آمریکا همگروه بود و با شکست سنگین برابر انگلیس، پیروزی برابر ولز و شکست برابر آمریکا در رده سوم ایستاد و از صعود بازماند، با چهار پله سقوط نسبت به رده بندی قبلی در جایگاه بیست و چهارم جهان ایستاد.

تیم ملی ایران همچنین دیگر تیم اول آسیا نیست و جایگاه اولی خود را به تیم ملی ژاپن داد که بهترین عملکرد را در بین تیم های آسیایی داشته است. جایگاه تیم ملی فوتبال ایران و ژاپن هم در آسیا و هم در جهان جابجا شد و ایران که تیم اول آسیا و بیستم جهان بود جای خود را به ژاپن داد.

فوتبال ایران بعد از جام جهانی ۴ پله سقوط کرد/صعود ۱۱ پله ای مراکش جایگاه تیم های آسیایی در رده بندی جدید فیفا

تیم ملی مراکش هم که عنوان چهارمی جام جهانی را به خود اختصاص داد ۱۱ پله در رده بندی فیفا صعود کرده است. این تیم آفریقایی برای نخستین بار به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت و با وجود دو شکست در نیمه نهایی و رده بندی و کسب عنوان چهارم جهان، در رده بندی فیفا صعود چشمگیری داشته و در رده یازدهم جهان قرار گرفته است.

تیم ملی فوتبال برزیل با وجود وداع زودهنگام با جام جهانی که با شکست برابر کرواسی در یک چهارم نهایی رقم خورد همچنان تیم اول جهان است و آرژانتین که قهرمان جهان شد به رده دوم صعود کرده است. تیم‌های فرانسه، بلژیک،انگلیس، هلند، کرواسی، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا در رده‌های سوم تا دهم قرار دارند.

در رده بندی قاره کهن نیز پس از تیم ملی فوتبال ژاپن که در رده نخست قرار گرفته، تیم‌های ملی ایران، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، قطر و عراق در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نکته دیگر از تازه ترین رده بندی فیفا این که تیم ملی فوتبال قطر که در جام جهانی میزبان بود و پیش از این رویداد در رده پنجاهم قرار داشت، با سقوطی 10 پله ای به رده شصتم سقوط کرده است. قطری ها در همان مرحله نخست با سه شکست از دور مسابقات کنار رفتند.