به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زاکانی افزود: در ایام آشوب از دشمن انتظاری جز دشمنی و نشستن بر روی زخم نداریم و امروز دشمنان ما، فکر کردند که می‌توانند از اسلام، مردم و رهبری انتقام بگیرند که البته مثل همه سنوات گذشته، اشتباه کردند و تیر آن‌ها به سنگ خورد.

وی با اعلام اینکه باید کم کم به سمت ون برقی برویم و در این زمینه، راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ در ۵۲ محل با همکاری مپنا در حال انجام است، تأکید کرد: تا پایان سال، ۲۵ دستگاه سواری تارا به ما تحویل می‌شود که امیدواریم بعد از آن، اتوبوس، ون و سواری برقی داشته باشیم.

۷۰ درصد جابه‌جایی‌های تهران با خودرو‌های شخصی انجام می‌شود

شهردار تهران در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به اینکه فاصله ورود این ون‌ها به چرخه خدمت یک ماه است و وزارت کشور این ون‌ها را برای کل کشور خریداری کرده و قدرالسهم ما نیز واریز شده است، اظهار کرد: ابتدا تاکسی‌های ون‌های زرد و سپس ون‌های سفید وارد می‌شود و این نوسازی، امکانی برای رفاه و بهره‌مندی عموم مردم فراهم خواهد کرد.

زاکانی با بیان اینکه تأمین اتوبوس، مینی‌بوس، ون و تاکسی از خودروسازان داخلی مد نظر است و از سایر بخش‌ها نیز بهره خواهیم گرفت، تصریح کرد: گسترش حمل و نقل عمومی، نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا دارد، حدود ۷۰ درصد جابه‌جایی‌های تهران با خودرو‌های شخصی انجام می‌شود و تردد خودرو‌های تک‌سرنشین و دوسرنشین زیادی را در سطح شهر شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امسال ۱۵۰۰ هکتار در ۱۵ اسفند و همزمان با روز درخت‌کاری افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۳۵۱ پارک در تهران به بهره‌برداری رسیده به طوری که تنها ۴ پارک در یک هفته گذشته افتتاح شده است.