به گزارش پارس ؛ ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعاملات مدیریت شهری و شورای شهر با دولت، نسبت به گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است، تاکید کرد: اما یک سال از دولت یازدهم گذشت و سه سال دیگر وقت نمانده است. اگر دولت بخواهد کمک‌های لازم برای مترو و اتوبوس و ... را در سال آخر بدهد، دیگر فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به کاهش یافتن اتوبوس‌های شهری از 9000 عدد به 6000 عدد، گفت: سالانه هزار اتوبوس از رده خارج می‌شوند و اگر به این موضوع توجه نشود، در آینده با بحران اتوبوس مواجه می‌شویم.

قناعتی با اشاره به در نظر گرفته شدن ساخت 30 کیلومتر مترو در هر سال، ادامه داد: شهرداری توان این را دارد که سالانه 50 تا 60 کیلومتر خط مترو بسازد اما دولت باید کمک کند.

وی تاکید کرد: سال 92، فقط از دولت «حرف» شنیدیم و سال 93 هم به همین صورت سپری می‌شود، ما نسبت به هم «خوش بین» هستیم اما چه زمانی باید کاری انجام دهیم تا مردم نسبت به ما خوش بین باشند؟

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل در ادامه افزود: با ادامه روند فعلی، ‌مردم عاصی می‌شوند. ما از آن‌ها می‌خواهیم خودروهایشان را بیرون نیاوردند تا به محیط زیست کمک شود و در مصرف بنزین صرفه جویی شود اما حمل و نقل عمومی مناسب نداریم.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در مقام عمل برآید، گفت: اگر دولت در حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی کمک کند،‌مردم عملا لذت تعامل مدیریت شهری و مدیریت کلان شهر را خواهند چشید.

قناعتی در پاسخ به اینکه برخی عدم توانایی دولت در پرداخت هزینه‌ها را عامل واریز شدن بدهی‌ها می‌دانند، تصریح کرد: دولت اعلام کرده است که بخشی از طلب‌هایی که به واسطه تحریم‌ها از دیگر کشورها داشت، برگشته است. این پول‌ها می‌تواند برای پرداخت بدهی‌های دولت صرف شود اما عملا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی ابراز امیدواری کرد دولت به تعهدات خود در زمینه مترو و اتوبوس عمل کند و در دیگر حوزه‌ها هم به شهرداری کمک کند.

این عضو شورای شهر تهران درباره کمیسیون تشکیل شده در دولت برای رسیدگی به مسائل کلانشهرها، گفت: رئیس شورای شهر و شهردار تهران در این جلسات شرکت دارند اما تا کنون خروجی از این کمیسیون دیده نمی‌شود.

این عضو کمیسیون شورای شهر در ادامه به طلب شهرداری تهران از دولت در زمینه جریمه‌های خودرو اشاره کرد و گفت: این طلب قانونی شهرداری تهران در خزانه دولت است و پرداخت نمی‌شود. اینگونه بدهی‌ها را دولت باید به شهرداری بدهد زیرا شهرداری روی اینگونه مبالغ حساب می‌کند.