به گزارش ثریا گوشی گلکسی A54 5G سامسونگ موفق به کسب تاییدیه 3C در چین شده که می‌تواند به معنای رونمایی از این محصول در آینده نزدیک باشد.

با توجه به کسب این تأییدیه، انتظار می‌رود مانند گلکسی A52 5G و A53 5G، گوشی آینده سامسونگ هم در چین به فروش برسد. البته کسب این تأییدیه نکته مهم‌تری در خود دارد.

احتمال معرفی زودهنگام گلکسی A54 5G

دریافت تأ‌ییدیه 3C توسط گلکسی A54 زودتر از نسل‌های پیشین این گوشی هوشمند صورت گرفته است. برای مثال گلکسی A52 5G در ژانویه 2021 تأ‌ییدیه دریافت کرد و در مارس همان سال معرفی شد. گلکسی A53 5G همچنین روندی را طی کرد و دو‌ماه پس از دریافت تأ‌ییدیه 3C، در مارس 2022 از راه رسید.

با توجه به روند بالا، احتمالاً گلکسی A54 5G زودتر از نسل‌های پیشین خود و در ماه ژانویه معرفی خواهد شد. این موضوع کمی منطقی به نظر می‌رسد، چرا که گلکسی A53 5G نتوانسته عملکرد مناسبی در بازار داشته باشد و بسیاری از کاربران خرید گلکسی A52s 5G را به آن ترجیح می‌دهند.

طبق شایعات، گوشی جایگزین گلکسی A53 5G با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی ماکرو از راه می‌رسد. همچنین ظاهراً باید منتظر استفاده از باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی در این گوشی هوشمند باشیم. البته باید شارژ را به‌صورت جداگانه تهیه کرد و خبری از وجود آن در جعبه نخواهد بود.

از سایر مشخصات احتمالی این دستگاه می‌توان به استفاده از نمایشگر امولد با رفرش ریت 120 هرتز و سخت‌افزار قدرتمندتر نسبت به گلکسی A53 5G اشاره کرد. شاید سامسونگ دوباره به‌جای اگزینوس، به سراغ یکی از تراشه‌های اسنپدراگون برود.

در صورتی که سامسونگ به دنبال رونمایی از گلکسی A54 5G در ماه ژانویه باشد، احتمالاً در هفته‌های پیش رو شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات بیشتری درباره آن باشیم.