شیائومی که هم‌اکنون لقب دومین شرکت تولید جهانی گوشی هوشمند را یدک می‌کشد، اهداف بسیار بلندپروازانه‌ای را دنبال می‌کند و به کمین است تا سامسونگ را از سریر قدرت به زیر بکشد و خود بر اریکه‌ی سلطنت تکیه زند. شیائومی برای نبرد با سامسونگ  گلکسی اس ۲۱ اولترا، سرانجام شیائومی می ۱۱ اولترا را راهی میدان کرد. این گوشی از هر نظر دستگاهی بسیار قدرتمند، باکیفیت و همچنین زیباست. در حال حاضر قیمت گوشی شیائومی mi 11 ultra از قیمت گوشی گوشی سامسونگ S21 Ultra بالاتر است.

مقایسه طراحی گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا

گوشی  s21 ultraبا ابعاد  ۱۶۵.۱ در ۷۵ در ۷۵.۶ میلی متر، دستگاهی خوش دست است که به راحتی با یک دست می‌توان به همه‌ی کلید‌ها و بخش‌های آن دسترسی داشت. می ۱۱ اولترا با ابعاد ۱۶۴.۳ در ۷۴ در ۷۴.۶ میلی متر، در واقع کمی کوچک‌تر از گلکسی اس ۲۱ اولترا است و ضخامت آن نیز نیم میلی‌متر کمتر است، اما با ۲۳۴ گرم وزن، از هر دو نسخه‌ی اس ۲۱ اولترا با ۲۲۷ و ۲۲۹ گرم، اندکی سنگین‌تر است.

از دیگر قابلیت‌های صفحه‌نمایش سامسونگ گلکسی S21 الترا می‌توان به بهره‌گیری آن از Eye Comfort Shield اشاره کرد. این ویژگی قادر است رنگ نمایشگر شما را در طول روز و باتوجه‌به زمان تنظیم کند و یا این امکان را به شما بدهد تا بتوانید در بازه‌های مشخص رنگ صفحه‌نمایش را با شدت و میزان لازم تنظیم کنید. تنظیم و کاهش نور آبی مضر، تا حد زیادی خستگی چشم را کاهش می‌دهد و شما می‌توانید زمان بیشتری را صرف دیدن فیلم مورد علاقه‌تان کنید.

می ۱۱ اولترا به دلیل ماژول دوربین غول‌پیکر در پشت گوشی، دارای بدنه‌ای حجیم است که به سختی می‌توان آن را در جیب جای داد. هر دو گوشی دارای استاندارد IP68 هستند. می ۱۱ اولترا در پنل پشت یک نمایشگر کوچک نیز دارد.  بدنه گوشی سامسونگ از جنس شیشه با فریم آلومینیومی است اما گوشی شیائومی جلو شیشه و پشت از سرامیک با فریم آلومینیومی ساخته شده که از نظر بعضی از کاربران شیک‌تر است.

مقایسه نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا

گوشیسامسونگ   s21 ultra۶.۸  اینچی سوپر آمولد با ۸۹.۸ نسبت نمایشگر به بدنه در برابر می ۱۱ اولترا با نمایشگر ۶.۸۱ اینچی سوپر آمولد با ۹۱.۴ نسبت نمایشگر به بدنه قرار دارد. هر دو نمایشگر از رزولوشن ۳۲۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برند که تراکم پیکسلی یکسان ۵۱۵ را ارائه می‌دهند. هر دو از گوریلا گلس ویکتوس برای محافظت استفاده می‌کنند اما حداکثر روشنایی گلکسی اس ۲۱ اولترا با ۱۵۰۰ نیت در برابر روشنایی ۱۷۰۰ نیتی می ۱۱ اولترا حدود ۲۰۰ نیت پایین‌تر است. البته گفته می‌شود که فعلاً روشنایی می ۱۱ اولترا از ۹۰۰ نیت فراتر نمی‌رود.

نمایشگر همیشه روشن با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR10+ و فناوری Eye Comfort Shield برای محافظت از چشم از دیگر مشخصات گوشی سامسونگ است در حالی نمایشگر می ۱۱ اولترا نیز پشتیبانی از Dolby Vision، نرخ نوسازی 120 هرتز ، پشتیبانی از HDR10+ و نمایش 1 میلیارد رنگ را به رخ می‌کشد. با توجه به این که قیمت گوشی شیائومی mi 11 ultra از قیمت گوشی گوشی سامسونگ S21 Ultra بیشتر است، آیا نسبت به گوشی سامسونگ ارزش بیشتری دارد؟                  

مقایسه نرم افزار درگلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا

هر دو گوشی هوشمند از جدیدترین نرم‌افزار موجود استفاده می‌کنند. هر دو بر روی اندروید ۱۱ کار می‌کنند، با این حال، اس ۲۱ اولترا دارای رابط کاربری One UI 3.1 است در حالی که می‌۱۱ اولترا با  MIUI 12.5 عرضه می‌شود. گلکسی اس ۲۱ اولترا با قلم اس پن سازگاری دارداما گوشی شیائومی می ‌۱۱ از قلم استایلوس پشتیبانی نمی‌کند.

۲

مقایسه سخت افزار درگلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا

هر دو گوشی هوشمند با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام عرضه می‌شوند، اما گوشی سامسونگ در برخی از بازارها با اگزینوس ۲۱۰۰ نیز عرضه می‌شود. تراشه اگزینوس ۸ هسته‌است که یک هسته‌ی 2.9 گیگاهرتز Kryo 680، سه هسته‌ی 2.8 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز  Kryo 680دارد و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام نیز ۸ هسته ای است که یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 680، سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 680 -  دارد. نسخه گلکسی اس ۲۱ اولترا که با تراشه اسنپدراگون تولید می‌شود در بازارهای آمریکا، چین و کره جنوبی عرضه می‌شود. گوشی سامسونگ از تراشه گرافیکی Mali-G78 MP14 به همراه پردازنده اگزینوس استفاده می‌کند اما همراه با تراشه کوالکام از تراشه گرافیکی آدرنو ۶۶۰ بهره می‌برد.

گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا نیز از اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام در داخل بدنه خود استفاده می‌کند که ۸ هسته‌است و یک هسته‌ 2.84 گیگاهرتز Kryo 680، سه هسته‌ 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ 1.80 گیگاهرتز Kryo 680 دارد و همراه با تراشه کوالکام از تراشه گرافیکی آدرنو ۶۶۰ بهره می‌برد. از نظر عملکرد پردازنده و تراشه گرافیکی، تقریباً تفاوتی بین این دو گوشی نیست.

مقایسه رم و حافظه داخلی گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا با 128 گیگابایت با 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 16 گیگابایت رم عرضه می‌شود اما می ۱۱ اولترا با 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 12 گیگابایت رم به فروش می‌رسد. گوشی می اولترا شیائومی حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایتی ندارد. هر دو گوشی فاقد اسلات microSD برای افزایش حافظه هستند.

با توجه به این که می ۱۱ اولترا نسبت به گوشی اولترا رم ۱۶ گیگابایتی را ندارد ،آیا اکنون که قیمت گوشی شیائومی mi 11 ultra از قیمت گوشی گوشی سامسونگ S21 Ultra بیشتر است، ارزش خرید دارد؟

۳

مقایسه دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا

سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، ۱.۳۳/۱ اینچ، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، لرزشگیر اپتیکال تصویر، بعلاوه‌ی لنز 10 مگاپیکسلی پریسکوپ 240 میلی‌متری تله‌فوتو، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 10 برابر، بعلاوه‌ی حسگر 10 مگاپیکسلی 70 میلی‌متری تله‌فوتو، زوم اپتیکال 3 برابر، و لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید و حالت Super Steady برای ضبط بدون لرزش ویدیو برخی از مشخصات دوربین اس ۲۱ اولترا است که با سلفی ۴۰ مگاپیکسلی و در زمینه فیلم‌برداری نیز تا کیفیت حداکثر 8k با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه می‌تواند ویدیو ضبط کند.

می ۱۱ اولترا از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی ۱.۱۲/۱ اینچ، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل، لرزشگیر اپتیکال تصویر بعلاوه‌ی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپ 120 میلی‌متری تله‌فوتو لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 5 برابر بعلاوه‌ی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید بهره می‌برد. حسگر سلفی این گوشی نیز ۲۰ مگاپیکسلی است و در زمینه فیلم‌برداری نیز می‌تواند تا حداکثر با کیفیت 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند.

مقایسه کیفیت صدا گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا

هر دو گوشی دارای اسپیکر‌های استریو هستند اما گلکسی اس ۲۱ اولترا با صدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز ، تنظیم شده توسط شرکت AKG نسبت به می ۱۱ اولترا که صدای 24 بیت/192 کیلوهرتز را ارائه می‌دهد، از کیفیت صدای بسیار بالاتری برخوردار است.

مقایسه باتری گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا

هر دو گوشی باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارند اما اس ۲۱ اولترا  از شارژر سریع 25 وات، پشتیبانی از Power Delivery 3.0، شارژ سریع بی‌سیم 15 وات با پشتیبانی از استانداردهای Qi و PMA و  شارژ معکوس 4.5 وات بهره می‌برد در حالی که می ۱۱ اولترا  شارژ سریع 67 وات (100 درصد در 36 دقیقه)، شارژ سریع بی‌‌سیم 67 وات (100 درصد در 36 دقیقه)، شارژ بی‌سیم معکوس 10 وات،  فناوریPower Delivery 3.0،  فناوری‌های Quick Charge 5 و Quick Charge 4 را ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی          

قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. سامسونگ برای ماندن در بازار پر رقابت گوشی‌های هوشمند، دست به تولید سری‌های مختلف گوشی کرد. هر سری گوشی سامسونگ، مشخصات فنی و در نتیجه قیمت متفاوت‌تری دارد تا دست خریدار را برای خرید گوشی سامسونگ باز نگه دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل‌های بسیاری پیدا می‌شود. سامسونگ سعی کرده است تا بالاترین کیفیت را برای تمام اقشار مردم ارائه کند تا هر کسی با حداقل بودجه بتواند یک گوشی سامسونگ در دستش بگیرد.