به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، روح الله دهقانی فیروزآبادی ضمن اشاره به اقدامات اخیر این معاونت و بنیاد ملی نخبگان افزود: این بنیاد از ابتدای سال تحصیلی جدید برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری، طرح‌های متنوعی تهیه کرده است، همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسته‌های ویژه حمایتی کار محور، پروژه محور و مساله محور را برای حمایت از نخبگان طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه مردم در دو ماه آینده نتیجه تلاش‌های اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان را مشاهده خواهند کرد، تاکید کرد: من به عنوان فردی از جامعه نخبگانی کشور اعلام می‌کنم که عزم جدی در توجه به نخبگان و استعداد‌ها وجود دارد و امسال یک طلیعه است چرا که همه دستگاه‌ها با گفتمانی که رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها ایجاد کردند و نگرش باورمندانه‌ای که دولت در این موضوع دارد و در آن مسیر حرکت می‌کند، سال‌های آینده بسیار روشن و پرامیدتر را شاهد خواهیم بود.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دیدار چهارشنبه گذشته نخبگان با رهبر معظم انقلاب و محور‌های سخنان ایشان اشاره کرد و گفت : حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار تعریفی جامع از نخبگان ارائه کردند و دارابودن استعداد خاص، تلاش و کار ویژه و بهره مندی از هدایت الهی را خط سیری برای شناسایی نخبگان دانستند.
دهقانی فیروزآبادی افزود : رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نخبگان توصیه کردند که توانمندی‌های خود و توانمندی‌هایی که در کشور وجود دارد را مورد توجه قرار دهند. 
وی گفت: در کشور توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و از سوی دیگر تحولاتی بزرگ در بخش علم و فناوری ایران رخ داده است که بسیاری از آن بی اطلاع هستند.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود : رهبر معظم انقلاب در این دیدار همچنین به تلاش‌های دشمنان علیه ایران اشاره کردند و یادآور شدند دانشگاه ، سنگر مهم در حوزه اقتصاد است و محور پایانی سخنان ایشان ، تاکید بر حمایت از نخبگان بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه گذشته (۲۷ مهرماه) در دیدار صد‌ها نفر از نخبگان جوان و استعداد‌های برتر علمی کشور، نخبگان دانشگاهی را در چهار دهه اخیر موجب آبروی ایران خواندند و اظهار داشتند: همه بویژه مسئولان و مؤثرین در فضای کشور باید نخبگان علمی را جزو مهم‌ترین ثروت‌های کشور بدانند و از آن‌ها حمایت کنند و نخبگان نیز ظرفیت‌ها و استعداد‌های فردی خود را به سرمایه پیشرفت کشور تبدیل کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نخبه علمی و دانشگاه را از ارکان مهم پیشرفت کشور دانستند و افزودند: هر قدر دانشگاه تعطیل و روند فعالیت علمی تخریب و ناقص شود برای دشمن مغتنم است به همین علت نه دیروز و امروز بلکه در مقاطع مختلف برای توقف دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند.
ایشان وزیران حاضر در این جلسه را به انتقال و پیگیری پیشنهاد‌های نخبگان در هیات وزیران مأمور کردند و افزودند: باید با رفتار کریمانه با نخبگان به عنوان ثروت عظیم ملی، در مراقبت از این ثروت تعیین کننده و افزایش آن، به جدّ تلاش کنیم.