ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان، سیب سوران، مهرستان، گلشن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز در خصوص عدم همزمانی انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و تاثیر آن بیان کرد: تجربه نمایندگی در این دوره ما را به این نتیجه رساند که متاسفانه به دلیل اینکه شروع دوره نمایندگی ما با آغاز دوره ریاست جمهوری همزمان نیست و در میان دولت‌ها است، قطعا نمایندگان نمی‌توانند ارتباط خوبی از لحاظ کاری با دولت داشته باشند.

وی افزود: به عنوان مثال آن چیزی که تجربه شخصی من به عنوان نماینده دوره یازدهم با دولت دوازدهم آقای روحانی پیش آمد این بود که مشکلاتی را با وزاری آن دولت داشتیم. شاید هم چون پایان دوره دوم دولت آن‌ها بود، انگیزه خاصی که باید در پاسخگویی به نمایندگان مجلس داشته باشند را نداشنند.

فاضلی ادامه داد: در حالی که اگر ما تعهدی به کشور خودمان داشته باشیم نباید مهم باشد که یک روز از عمر کاریمان باقی مانده است، یا یکسال. وظیفه ما این است که تا لحظه آخر خدمتگذار واقعی مردم و کشور باشیم.

نماینده مردم سراوان درمجلس گفت: در مناطقی که ما هستیم، استان سیستان و بلوچستان مانند تهران نیست که دولت کار خود را می‌کند و مجلس وظیفه خودش را دارد. در آنجا روزانه من شاید 200 تا 300 تلفن دارم به‌طورمثال در خصوص مسئول یک اداره برق یا اداره راه، بخشدار و یا حتی یک معلم. به هرحال ما نماینده مردم هستیم و نمی‌توانیم به آن‌ها بگوییم که وظیفه ما فقط قانون‌گذاری است.

او تصریح کرد: امروز ما در یکسال و نیم از عمر دولت قبل به مجلس آمدیم و عملا به دلیل پایان کار دولت ابزار نظارت و استیضاح را از دست داده بودیم. آن زمان همواره می‌گفتند در پایان دوره دولت زمان استیضاح نیست. بعد از آن هم که دولت جدید آمد و تا وزرا انتخاب شدند و در پست‌ها جا بیفتند طول کشید و زمان ما تمام شده است.

فاضلی در انتها گفت: البته در ابتدا انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری تقریبا همزمان بودند و بعد از آن به دلیل عدم کفایت بنی‌صدر و شهادت ناجوانمردانه شهید رجایی و شهید باهنر بین این دو کارزار یکسال و نیم فاصله افتاد. اما بهتر است که تاثیر منفی این فاصله تفهیم و زمان انتخابات به یکدیگر نزدیک شود.