به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به تحولات و ناآرامی‌ها در عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تمام تمام طرف‌ها در عراق را به حفظ خویشتنداری و جلوگیری از خشونت‌ها دعوت کرد.

گوترش همچنین از طرف‌های عراقی خواست تا بدون هیچ تأخیری وارد گفتگو و مذاکره شوند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که گوترش با نگرانی ناآرامی ها در عراق و حمله به مراکز دولتی را پیگیری می کند.

دوجاریک افزود که گوترش مخصوصاً نگران خبرها درباره برجا ماندن تلفات و کشته ها در این درگیری ها است و تمام طرف ها را به اتخاذ اقدامات فوری برای توقف تنش ها و جلوگیری از خشونت دعوت می کند.

لازم به ذکر است که در پی ناآرامی‌های اخیر در عراق، فرماندهی عملیات مشترک ارتش این کشور اعلام کرده است که در همه استان‌ها و مناطق این کشور از ساعت ۱۹ عصر روز دوشنبه (به وقت محلی) تا اطلاع ثانوی، مقررات منع آمد و شد برقرار می‌شود.

همزمان رسانه‌های عراقی اعلام کردند که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دستور آماده باش کامل به همه نیروهای امنیتی بغداد داده است.

این در حالی است که شبکه خبری الجزیره بامداد سه شنبه به نقل از منابع پزشکی از افزایش شمار تلفات درگیری‌ها در بغداد به ۲۰ کشته خبر داد.

همچنین گفته می‌شود تا کنون بیش از ۳۰۰ نفر هم در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.