به گزارش پارس به نقل از فارس، در هجدهمین روز حمله گروه تروریستی تکفیری «داعش» به شهر «عین العرب» که کُردهای سوریه آن را «کوبانی» می‌نامند، این شهر شاهد شدیدترین و خشونت‌آمیزترین حمله از سوی این گروه تکفیری بود.

جدیدترین گزارش‌های رسیده در این ارتباط تاکید می‌کند که داعش حمله خمپاره‌ای شدیدی را از روستاها و مناطق اطراف عین العرب با شلیک بیش از 60 خمپاره و موشک به سمت این شهر انجام داد که در نتیجه آن شماری از اهالی غیر نظامی شهر کشته و زخمی شدند.
 
یک منبع محلی در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق گفت: داعش دامنه نفوذ خود در ریف شمالی حلب را توسعه و گسترش داده و پس از سیطره بر شهرک «حلنج» در 3 کیلومتری جنوب عین العرب و تفرجگاه «سیران» در محور غربی، هم اکنون در 2 کیلومتری شهر عین العرب از محور شرقی قرار دارد، اگرچه کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه پیشروی داعش در محور غربی را متوقف کرده‌اند.
 
این منبع محلی در ادامه افزود: گلوله‌باران شدید شهر از سوی داعش، باقی مانده اهالی منطقه را به حرکت به سمت مرزهای ترکیه و ترک خانه‌هایشان واداشته، به گونه‌ای که هم اکنون کمتر از 10 هزار نفر از اهالی در شهر باقی مانده‌اند، شهری که تا پیش از حمله داعش پذیرای جمعیتی بیش از 400 هزار نفری بود. در این میان حدود 300 هزار نفر از ساکنان کُرد این شهر به ترکیه پناهنده شده و 100 هزار نفر دیگر نیز راهی دیگر استان‌ها و شهرهای سوریه شده و به آنها پناه برده‌اند.
 
یک فرمانده میدانی کُرد وابسته به کمیته‌های دفاع مردمی کردهای سوریه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تصریح کرد که کمیته‌های مردمی کُردهای سوریه همچنان مقابل داعش ایستادگی خواهد کرد و تمام عناصر این کمیته‌ها هم اکنون در آماده باش کامل برای مقابل با حملات داعش بسر می‌برند.
 
این فرمانده میدانی کُرد سوری اخبار منتشره در برخی منابع خبری و رسانه‌ها مبنی بر ورود داعش به شهر عین العرب و تسلط بر آن را رد و تاکید کرد که اجازه نخواهیم داد، یک وجب از خاک این شهر بدست داعش بیفتد.
 
این منبع افزود: در دو روز اخیر شاهد کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست تکفیری وابسته به داعش و انهدام بسیاری از تجهیزات نظامی آنها بودیم و طی این مدت برای مقابله با داعش بسیاری از اهالی شهر به صفوف کمیته‌های مردمی ملحق شده و آماده جانفشانی برای شهر خویش هستند.