سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع حادثه گروگانگیری در تهران گفت: ساعت ۵ امروز همکاران بنده در حوزه کلانتری ۱۶۴ قائم درحال گشت زنی بودند که خودرویی خارج از رفتار عرف را مشاهده کردند و دستور ایست دادند اما خودرو به دستور ایست توجه نکرد و اقدام به تیراندازی کرد.

وی ادامه داد: پس از تیراندازی نیروهای پلیس نیز آتش متقابل را انجام دادند و درگیری مسلحانه صورت گرفت و در ادامه درگیری‌ها خودرو وارد خیابان آجودانیه شد و پس از ورود به یک کوچه فرعی وارد یکی از آپارتمان‌های طبقه شد.

رحیمی با بیان اینکه گروگان گیرها سریعاً وارد یکی از خانه‌هایی که درش باز بود شدند اظهار کرد: این افراد پس از ورود به خانه ابتدا با یکی از همسایگان درگیر می‌شوند و سپس با شکستن درب منزل یکی از واحد وارد خانه آنها می‌شوند و سه نفر از اهالی منزل شامل مرد، زن و فرزندانشان را گروگان گرفتند.

رئیس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: بلافاصله پس از این اقدام تیم نپو، پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری در محل حاضر شدند ما ساعت‌ها با گروگانگیر وارد مذاکره شدیم و تضمین‌هایی نیز به آنها دادیم اما این گروگانگیر ها توجهی نکردند.

رحیمی گفت: این گروگانگیر ها قصد خروج از محل همراه گروگان‌ها را داشت که با این درخواست موافقت کردیم اما خواسته‌های دیگری نیز داشتند که به این نتیجه رسیدیم باید تیم ویژه وارد میدان شود.

وی گفت: بنده خود با لباس شخصی و دست خالی درحال مذاکره بودم که عملیات ویژه و برق آسای نپو آغازشد و در کمتر از چند ثانیه گروگانگیرها دستگیر شدند و هم اکنون هر سه گروگان کاملاً سالم هستند و گروگانگیر به همراه خانمی که ادعا می‌کند همسرش است دستگیر شد.

رئیس پلیس تهران گفت: تیر اندازی از سمت مجرمان و گروگان گیرها و از ساختمان شروع شد و ما بدون سلاح مذاکره را آغاز کردیم و تنها گروگانگیر زخمی شده است و خوشبختانه هیچ کدام از گروگان ها زخمی نشدند.

سردار رحیمی با اشاره به حضور معاون دادستان تهران سرپرست دادسرای ناحیه یک، بیان داشت: با هماهنگی دستگاه قضا با افرادی که به دنبال به چالش کشیدن امنیت شهر و شهروندان هستند برخورد جدی خواهد شد.