به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه امروز در گفت‌وگو با رادیو جوان اظهار کرد: مناطق زلزله زده غرب هرمزگان را میان سه نیروی دریایی، قرارگاه مدینه منوره و سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تقسیم کرده‌ایم.

وی با اشاره به خسارات شدید زلزله به روستای سایه خوش و تخریب 100 درصدی و جمعیت حدود 400 خانواری این روستا، عنوان کرد: روستای سایه خوش را نیروی دریایی سپاه و برخی روستاهای دیگر آسیب دیده در منطقه از جمله کلاتو و کَنَخ و چاه احمد و ... را نیز قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه عهده دار امدادرسانی و خدمات رسانی و آواربرداری و کانکس گذاری شدند و سپاه استان نیز مسؤولیت انتقال زندگی مردم به بیرون از منازل و آواربرداری را عهده دار شد تا بتوانیم خدمات مناسبی به مردم ارائه کنیم.

سردار تنگسیری با اشاره به رسیدن 160 کانکس به منطقه و نصب بیش از 70 کانکس تاکنون در محل روستای سایه خوش، تصریح کرد: این کانکس‌ها به کولرگازی نیاز دارند که 70 کولر را طی امروز به منطقه ارسال کردیم و یخچال نیز به منطقه برده‌ایم و روزانه 5هزار پرس غذا در دو نوبت در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه، تعداد 150 چشمه سرویس بهداشتی و حمام نیز به منطقه منتقل شده و در حال نصب آن هستیم و روزانه نیز 2هزار آبمعدنی و آبرسانی با تانکر را نیز به روستاها داریم.

ایجاد بیمارستان 24 تختخوابی، پست امداد و استقرار چادر گروهی بزرگ برای استراحت نیروهای خدماتی از دیگر اقداماتی بود که سردار تنگسیری در کنار انتقال لودر، بیل مکانیکی، کانکس‌های استقرارهای ویژه و ...

وی تأکید کرد: تا جمعه استقرار کانکس‌ها پایان خواهد یافت و این مردم مهربان و صبور و قدرشناس را تنها نخواهیم گذاشت و جا دارد از سردار سلامی فرمانده کل سپاه که دستور ویژه برای امدادرسانی به زلزله زدگان را دادند، تقدیر کنم.