به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، صحبت از کار و خدمت است که برخی از مسؤولان به بهترین نحو توانستند این مهم را نشان دهند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 

مفید اسماعیلی عضو شورای شهر قائم‌شهر، آزاده، جانباز، مدافع حرم و نویسنده دفاع مقدس برای دفاع از حقوق پاکبانان چند شب است لباس پاکبانی می‌پوشد. 

وی از قبل وعده داده بود اگر تا پایان خردادماه امسال وضعیت نیرو در واحدهای پاکبانی و کارگری و نگهبانی مشخص نشود من با لباس پاکبانی به رفت و روب خیابان خواهم پرداخت. 

وی درباره علت این کارش اظهار می‌کند: خیلی از نیروها به عنوان پاکبانی و کارگری جذب شهرداری شدند اما الان پشت میز هستند ولی اکنون ما در برخی از مشاغل خدماتی از قبیل پاکبانی با کمبود نیرو مواجه هستیم؛ از این رو  به مسؤولان شهری هشدار دادم در اسرع وقت جلوی این ظلم آشکار را بگیرند و فشار را از روی از کارگران و پاکبانان کم کنند. 

 این عضو شورای شهر قائم‌شهر می‌گوید: با توجه به اینکه مسؤولیت ریاست کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست را برعهده داشتم، طبیعی بود در  حوزه خدمات شهری و پاکبانی ورود پیدا کنم که با بررسی مسائل این حوزه متوجه شدم نیروی انسانی براساس نیازمندی ما تعریف نشده و به نیروهای زیادی در این حوزه نیاز داریم که لازم است از بدنه فربه اداری این نیروها تامین شوند.

 وقتی بیشتر بررسی کردیم، دیدیم نیرو نه تنها کم نیست بلکه این نیروها جای دیگر و بخش‌های اداری مشغول شده بودند و  سر جای خود نبودند. 

اسماعیلی بیان می‌کند: باوجود اینکه برخی نیروها در پاکبانی، فضای سبز و سایر جذب شده بودند سر جای خود به‌کارگیری نشده بودند. 

با وجود اینکه بررسی وضعیت شغلی و توانمندی ۶۶۸ نیروی شرکتی شاغل در واحدهای اداری به اتمام رسید باید انتقال نیرو به بخش‌هایی که نیاز داشتیم، صورت گیرد، ولی تاکنون انجام نگرفت.

وی بیان می‌کند: بنده طبق قولی که داده بودم به‌مناسبت سالروز شهادت شهید چمران لباس پاکبانی پوشیدم تا از این طریق  بر وضعیت موجود اعتراض کرده باشم. 

پاکبانان، نگهبانان و کارگران فضای سبز در شرایط به سر می‌برند و ما باید  این شرایط سخت را با تامین نیرو از بدنه شهرداری پشت سر بگذاریم.

این عضو شورای شهر قائم‌شهر در پایان خاطرنشان می‌کند: این شب‌ها معابر را جارو می‌زنیم، تا انشالله این عزیزان بدانند تنها نیستند و بی‌شک  به حق و حقوق واقعی خود خواهند رسید.