به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مجتبی شاکری اظهار داشت: یک نماینده حق دارد از حقوق نمایندگی خود استفاده کند و در راستای مطالبه حقوق شهروندان تلاش کند اما اینکه در یک موضوع یک نفر بگوید قانع نشده و طرح سوال از شهردار کلید بخورد دچار نقص است.

وی با اشاره به روند طرح سوال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی وقتی تذکری داده می‌شود و پاسخی از سوی کابینه دولت ارجاع می‌شود، این مجموع نمایندگان هستند که می‌گویند قانع شده‌اند یا نه اما این موضوع در آیین نامه شورای شهر پیش بینی نشده است و فرایند فعلی که با قانع نشدن فرد تذکر دهنده، طرح سوال مطرح شود باید اصلاح شود.

شاکری یادآور شد: برای سؤال از شهردار باید جمیع اعضای شورا مدارک و مستندات را بررسی کنند و اگر اکثریت اعضا قانع نشدند آن وقت مراحل بعدی اجرا شود‌.

این عضو شورای شهر درخصوص بوستان مادر در منطقه 5 که تغییر کاربری آن موضوع بحث برخی از اعضای شوراست، خاطرنشان کرد: به یقین حفظ فضای سبز یک نکته راهبردی برای ماست و ما تملک فضای سبز به هر علت را محکوم می‌کنیم اما فکر نمی‌کنم شهرداری چنین اقدامی کرده باشد چراکه بودجه شهرداری پاسخگو این قبیل اقدامات نخواهد بود.

وی در پایان با تأکید دوباره بر اصلاح روند آیین نامه‌ای در شورای شهر، گفت: ما خواهان یک فضای تعاملی بین شورا و شهرداری هستیم درحالی که روند موجود، موجب به وجود آوردن فضای تنش زا بین شورا و شهرداری می‌شود که باید از این موضوع پرهیز شود.