به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی در آیین افتتاحیه بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در تالار قدس حرم رضوی افزود: جشنواره رضوی، فرصتی برای عرض ارادت همه مشتاقان به ساحت مقدس رضوی است.

وزیر ارشاد اضافه کرد: در این جشنواره‌ها شاهد سیل عظیم عواطفی هستیم که نثار قدوم امام رضا (ع) شده و این مایه مباهات کشور ماست.

اسماعیلی با اشاره به ادعا‌های واهی و بی اساس معاندان مبنی بر اینکه انگیزه مردم به مسائل دینی کم شده است، افزود: استقبال باشکوه و میلیونی مردم از جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف دینی و مذهبی، این ادعای کور را باطل می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هنرمندان اصیل ایرانی اسلامی ما بزرگترین افتخار خود را خدمت به ائمه اطهار (ع) می‌دانند و مجموعه آستان مقدس امام رضا (ع) مالامال از عشق هنرمندانی است که در وجب به وجب حرم مطهر رضوی مشهود است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) به شیعه اختصاص ندارد، افزود: محبت به اهل بیت (ع) یکی از نقاط مشترک مسلمانان و دیگر مذاهب است و کسانی که به بیراهه رفتند و تصور می‌کنند در برابر خورشید با عظمت امام رضا (ع) با خاک پاشی‌های کودکانه می‌توانند اخلال ایجاد کنند، سخت در اشتباه هستند.

اسماعیلی اضافه کرد: همه آثار فاخر علمی، هنری و فرهنگی در جهان اسلام به دوره حضور امام رضا (ع) برمی گردد و تمدن بزرگ اسلامی مرهون هجرت تاریخ ساز امام رضا (ع) از مدینه به مرو است.