خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تا کنون پنج تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است، افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، یک تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته اند.

آخرین اخبار این حادثه را در زیر بخوانید

۸:۲۸ اعزام کمیسیون عالی سوانح به محل حادثه قطار یزد - مشهد

خروج قطار مشهد-یزد از ریل/ ۱۰ کشته تاکنون/برخورد با بیل مکانیکی

میرحسن موسوی صبح امروز چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه صبح امروز هنگام عبور قطار مشهد به مقصد یزد در منطقه عباس آباد دچار سانحه شد و پنج واگن از خط خارج شده است، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات اولیه ای که از اورژانش دریافت کرده ایم، در این حادثه ۱۵ نفر مصدوم و ۱۰ نفر جان باختند.

وی با بیان اینکه از ساعت اولیه ای که اطلاع پیدا کردیم کمیسیون عالی سوانح از تهران به محل اعزام شدند تا موضوع را به طور دقیق بررسی کنند، تصریح کرد: نتایج این بررسی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

معاون ناوگان مسافری راه آهن کشور با تاکید بر اینکه اعضای این کمیسیون با لوکومیتو ران و رئیس قطار و راننده بیل مکانیکی و سایر افراد موثر در محل باید مصاحبه کنند و بازدید دقیق داشته باشند، یادآور شد: اطلاعات اولیه ای که دریافت کرده ایم ظاهراً قطار بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از خط خارج شده است.

۸:۲۰ ستاد مدیریت بحران یزد تشکیل شد / اعزام ۳ بالگرد به محل حادثه

خروج قطار مشهد-یزد از ریل/ ۱۰ کشته تاکنون/برخورد با بیل مکانیکی

محمدعلی ملک زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حال عمومی ۱۵ نفر وخیم است و ۵۰ نفر نیز مصدوم شده اند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار تشکیل شده و به دستور استاندار تمام امکانات دستگاه های دولتی و بخش خصوصی استان برای امداد رسانی به کار گرفته شده است.

ملک زاده تصریح کرد: سه بالگرد به همراه تیم های واکنش سریع هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تاکید کرد: به علت صعب العبور بودن مسیر دسترسی مردم از حرکت به سمت محل حادثه خود دارای کنند.

۸:۱۵ فوت ۱۰ نفر در حادثه خروج ریل از قطار در محور طبس

خروج قطار مشهد-یزد از ریل/ ۱۰ کشته تاکنون/برخورد با بیل مکانیکی

علی اکبر رحیمی فرماندار طبس در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امروز صبح قطار مشهد به یزد در کیلومتر ۵۰ محور طبس از ریل خارج شده است.

وی با بیان اینکه ۴ واگن قطار از ریل خارج شده است، افزود: تیم‌های امدادی و درمانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

به گفته وی تا کنون شمار فوتی‌های این حادثه ۱۰ نفر و مصدومان ۱۲ نفر اعلام شده است..

فرماندار طبس با بیان اینکه اتاق بحران تشکیل شده است، گفت: هلال احمر و اورژانس در منطقه هستند.

وی ادامه داد: عوامل راه آهن در تلاش هستند تا ریل را به مسیر برگردانند تا رفت آمد روی ریل انجام شود.

وی با اذعان به اینکه علت حادثه دقیق مشخص نیست بیان کرد: گویا یک دستگاه زیرکوب در محل بوده و قطار با آن برخورد کرده است.

به گفته وی علت دقیق در دست بررسی است.

۸:۰۱ اعزام ۲۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه طبس

خروج قطار مشهد-یزد از ریل/ ۱۰ کشته تاکنون/برخورد با بیل مکانیکی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از اعزام ۲۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه خروج ریل قطار مشهد به یزد خبر داد.

ابوالحسن میرجلیلی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۷ دستگاه آمبولانس به محل حادثه رسیده‌اند و ۱۲ دستگاه در حال عزیمت هستند.

وی با بیان اینکه چند فروند بالگرد هم از استان‌های یزد و خراسان رضوی به محل حادثه اعزام می‌شوند، ادامه داد: اتوبوس آمبولانس از فردوس در حال عزیمت به محل حادثه است.

وی با اشاره به اینکه کادر درمانی از جمله جراح ارتوپد و نیروهای امدادی با بالگرد به محل حادثه رسیده‌اند، بیان داشت: اولین گروه مصدومین به بیمارستان طبس اعزام شدند.

وی بیان کرد: تدابیری اندیشیده شده تا مسافران این قطار که آسیب ندیده‌اند با توجه به گرمای هوا راهی مقصد خود شوند.

۷:۳۳ قطار مشهد به یزد از ریل خارج شد / اعزام تیم‌های امدادی

خروج قطار مشهد-یزد از ریل/ ۱۰ کشته تاکنون/برخورد با بیل مکانیکی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون پنج تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است، افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، یک تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: علت این حادثه هنوز مشخص نیست و تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد.