به گزارش پارس به نقل از آنا دکتر محمدرضا شیرازی  درباره اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر مرگ فرزند بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در هنگام زایمان در بیمارستان افضلی‌پور استان کرمان، گفت: آزمایش‌های این مادر نسبت به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو منفی بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد نوزاد به دلایل دیگری فوت کرده است.

وی افزود: علائم بسیاری از بیماری‌ها از قبیل سرطان، شیمی‌درمانی، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های دوران بارداری و ... شبیه بیماری تب کریمه کنگو است، بنابراین نباید هر بیماری که با تب و خونریزی همراه باشد را بیماری تب کریمه کنگو تلقی کرد.

رئیس اداره کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام وزارت بهداشت با توجه به آخرین آمار افراد مبتلا به بیماری کریمه کنگو گفت: تاکنون 15 مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است که یک مورد در مشهد، 6 مورد در زاهدان، سه مورد در کرمان، یک مورد در کرمانشاه، یک مورد در گیلان، 2 مورد در مازندران و یک مورد در یزد بوده است.

وی اضافه کرد: از بین مبتلایان تاکنون چهار نفر فوت کرده‌اند که این چهار مورد نیز در استان‌های مازندران، کرمانشاه، کرمان و مشهد گزارش شده است.