به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان ؛ یوسف نوری در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان ملایر کمبود نیروی انسانی را بزرگترین و مهمترین چالش دانست و افزود: امسال ۳۴ هزار و ۸۱۳ معلم از طریق آزمون استخدامی از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

یوسف نوری با اشاره به جذب حدود ۱۵ هزار نیروی آموزشی ابتدایی گفت: دانشجویان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان هم برای آن‌ها کارورزی در سالتحصیلی جدید سر کلاس درس حاضر می‌شوند. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حمایت مجلس و دولت در اختصاص بودجه آموزش و پرورش تصریح کرد: بودجه این وزارتخانه رشد ۱۳ درصد داشته و حداقل حقوق‌ها هم افزایش یافت که ۲۵۰ هزار نفر با افزایش حقوق ۵۷ درصدی بود.

وی درباره اجرای طرح رتبه بندی معلمان هم گفت: در رتبه بندی معلمان دولت و مجلس برای اجرای این طرح یکی شدند و این اطمینان خاطر به معلمان داده می‌شود این طرح اجرا خواهد شد. چون دولت پای کار است و اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهدداد.

وی با اشاره به همت خوب دولت، مجلس و شورای نگهبان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان، خاطرنشان کرد: حکم اول این طرح ابتدا پنج هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک و نیم سال رسید.

وزیر آموزش و پرورش در زمینه برگزاری کنکور هم گفت: در حالیکه کنکور پذیرش دانشگاهی است و نظام پذیرش باید از نظام آموزش جدا شود؛ بنابراین در برنامه هست که کنکور تشریحی و سه ساله شود و ضریب آن را قطعی بین ۴۰، ۵۰ و ۶۰ درصد قرار گیرد واین طرح در حال پیگیری است.

وزیرآموزش و پرورش گفت: سرعت مهاجرت، رشد جمعیت، فرسودگی مدارس موانع ساخت و ساز‌ها است، به گونه‌ای که در ۶ ماه گذشته طرح‌های عمرانی در سفر دولت ۲ برابر شده و باید روش‌های دیگری هم طراحی شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده درست از فضای اردوگاه ها، گفت: وسعت هنرستان‌های کشور حدود پنج هزار و ۷۰۰ هکتار است که تنها از یک هزار هکتار آن استفاده می‌شود که باید از این فضا باید برای فعالیت دانش بنیان‌ها استفاده شود و افراد خیر باید در این زمینه سرمایه گذاری کنند تا دانش آموزان مهارت‌های لازم را کسب کنند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به انجام آموزش در محیط بلاکچین گفت: امروز زمان مشق نوشتن دانش آموزان نیست و با توجه به شعار سال باید به سمت فعالیت‌های دانش بنیان رفت.

وی در ادامه از تجهیز ۱۳ هزار چشمه سرویس بهداشتی مدارس و تکمیل آن‌ها در سالتحصیلی جدید خبر داد و افزود: ۱۲ هزار کلاس درس در کشور به صورت کانکسی، خشتی و سنگی است که با کمک خیران در حال نوسازی است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای تشکیل کلاس‌های جبرانی در مجتمع‌های آموزشی و پرورشی جذب شده که از دوشنبه آغاز خواهد  می شود.