به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به منظور تقویت و توسعه همکاری های مشترک دفاعی و نظامی بین دو کشور، کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ با همت و تلاش متخصصان صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر باقری و شیرعلی میرزا وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه کشور تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

رونمایی از پهپاد ایرانی ابابیل (2) تحویل داده شده به نیروی هوایی تاجیکستان

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود و با استفاده از ظرفیت های داخلی توانسته در تمام ابعاد نظامی و دفاعی به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفت قابل توجهی داشته باشد؛ گفت: امروز در جایگاهی هستیم که می توانیم علاوه بر رفع نیازهای داخلی به کشورهای هم‌پیمان و دوست برای افزایش امنیت و صلح پایدار، تجهیزات نظامی صادر کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح تولید کارخانه ابابیل ۲ در تاجیکستان را نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی بین دو کشور عنوان کرد و افزود: انشاءالله در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها و تعاملات بیشتر از تمام سطوح دفاعی نظامی بین دو کشور ایران و تاجیکستان خواهیم بود. در پایان کلید نمادین افتتاح کارخانه و گواهینامه پایان دوره آموزشی به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اهداء گردید.

 
 
 
 
 
Remaining Time -0:21
 
 
کد ویدیو
دانلود
 

در ادامه سرلشکر باقری در راستای همکاری‌های دوجانبه در مسائل امنیتی و مرزبانی دوکشور، با سپهبد سیمومین یتیم‌اف رئیس کمیته امنیتی دولتی جمهوری تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.

تقویت توان دفاعی و نظامی در راستای هم‌افزایی و همکاری هرچه بیشتر در مرزهای مشترک و همچنین موضوعات و تحولات منطقه و افغانستان از مهم ترین محورهای این گفتگو بود. طرفین بر ادامه تعاملات و رایزنی ها و نشست های تخصصی درباره مسائل‌ منطقه ای و فیمابین تاکیدکردند.

رونمایی از پهپاد ایرانی ابابیل (2) تحویل داده شده به نیروی هوایی تاجیکستان